بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت اخبار بازار مسکن، آمار ارائه شده از نخستین روزهای زمستان، رشد ۱۷ درصدی قرار داد های و ملک نسبت به ماه پایانی پاییز را نشان می‌ دهد. این در حالی است که تحت تاثیر تنش‌ های اخیر، بازار حدود یک هفته تقریبا متوقف بوده است اما حجم معاملات قبل از دی ماه به اندازه‌ ای بوده که به رشد قرار دادها در حالت کلی نسبت به آذر ماه منجر شده است.
از این رو بنا بر اظهارات کارشناس اقتصادی بازار مسکن با بیان این‌که روند افزایش معاملات ادامه خواهد داشت یا در همین حد باقی می‌ماند معتقد هستند که افزایش ۸.۵ درصدی قیمت‌ های قطعی در آذر ماه ناشی از تغییر نرخ بنزین بوده و از میزان رشد نرخ در ماه‌ های آینده کاسته خواهد شد.
 آذر ماه ماه سال جاری نیز در همین بازه زمانی مبایعه ‌نامه‌ ها در تهران نسبت به آذر ماه سال قبل ۹ درصد بالا رفته بود. این در حالی است که قرار داد های و ملک در کشور طی روزهای ابتدای آذر ماه سال جاری ۱۱ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش نشان می‌ داد.
کارشناسان اقتصادی مسکن درباره علت ایجاد رونق زودتر از انتظار در بازار مسکن بیان کردند، آمار شهریور و مهر ماه که تعداد معاملات مسکن تهران به شدت پایین آمده بود و به حدود ۳۰۰۰ فقره رسیده بود یک استثنا است و نمی ‌توان روی آن تحلیلی ارائه داد. حالت طبیعی این است که ماهیانه حدود ۱۰ هزار معامله در شهر تهران انجام شود که این اتفاق در آذر ماه افتاد. در سه ماه آخر سال هم احتمالا این روند ادامه می‌ یابد اما آن‌ طور که قیمت ‌ها ۸.۵ درصد بالا رفت شاهد چنین رشد قیمتی نخواهیم بود. به هر ترتیب ارزش پول ملی در نرخ مسکن تاثیر گذار است که بعد از تغییر نرخ بنزین شاهد افزایش نرخ دلار بوده ایم.


آهن پرایس مسکن ,بازار ,بوده ,نسبت ,درصد ,افزایش ,بازار مسکن ,درصد بالا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پریز تلفن | کلید برق | کلید تک | کلید مدرن |کلید لوکس خدمات فنی رسولی game .. عقاید یک دختر .. تبادل لینک رایگان شب البالویی دکوراسیون داخلی گامان تزیین جاوید