مدت ها بود که طرف تقاضا در بازار نگران تک نرخی شدن قیمت میلگرد در بازار چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات به همسایگان بودند چرا که این افزایش بها به هیچ عنوان با درآمد مصرف کننده نهایی داخل کشور همخوانی نخواهد داشت اما تاکنون  صدای اعتراضشان به گوش هیچ مسئولی نرسیده و جسته گریخته نیز خبر ها حاکی از این است که بیش از ۵۹ هزار تن عرضه مقاطع طویل فولادی سرگردان در بورس کالا با قیمت پایه صادراتی و غیر جذاب برای بازار داخلی در نظر گرفته شده است.

در میان تولیدکنندگان داخلی فولاد نیز سعی دارند تا با مکانیزم حمایتی وزارت صمت، نرخ صادراتی میلگرد آجدار به همسایگان کشور را به بازار داخلی بقبولانند؛ این در حالی است که بنا بر شواهد موجود، بازار داخلی پذیرای این نرخ نبوده و یا حداقل فعلا آمادگی لازم برای پذیرش این سطح از قیمت ها در جامعه به وجود نیامده است. طی چند هفته گذشته، چند مورد اتفافات و التهابات ی غیر قابل پیش بینی در کشور و در روابط بین‌الملل حادث گردید که به نوعی ناخواسته کمک شایان توجهی به نوسان گیری این مکانیزم و های قابل توجه فولادسازان در بورس کالا و های هیجانی مازاد بر نیاز یا جذب سرمایه های سرگردان نمود که متعاقب آن بنا بر تعریف این مکانیزم منجر به شیب تند افزایش قیمت ها در داخل کشور گردید.

با فروکش نمودن التهابات پیش آمده و دور شدن سایه جنگ از منطقه اضطرار مازاد در حوزه سرمایه‌های سرگردان از بازار رفع شد و بنظر می رسد که منطق احتیاطی و عاقلانه مجددا در این بازارها حکم فرما شده باشد. چرا که توصیه کارشناسان بازارآهن نیز بر همین منوال بوده که در شرایط بحرانی از های غیرضرور و عجله ای خودداری شود تا از ضررهای مالی و تبعات آتی آن نیز دور ماند.


آهن پرایس بازار ,داخلی ,قیمت ,کشور ,مکانیزم ,سرگردان ,بازار داخلی ,بورس کالا ,داخل کشور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

محمد امین صمدانی wireplaynice 800 فان| ارزان ترین فروشگاه اینترنتی در کشور الان بخر تحویل بگیر چنارو دانلود آهنگ | دانلود فیلم top10best لایو آموز- منابع کنکور ارشد و دکتری برق