معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. بایک یکی از شرکت های خودروسازی معتبر در زمینه تولید وسایل نقلیه در چین می باشد که در سال 1958 میلادی در پکن تأسیس شد. بایک مخفف عبارت (BEIJING AUTOMOTIVE INDUSTRY CO) می باشد. این شرکت در سال 2014 توانست مقام چهارمین خودروسازی بزرگ چین را به دست بیاورد. یکی از محصولات این کمپانی، خودرو بایک سابرینا می باشد که در رده یک هاچ بک کوچک شهری قرار می گیرد. این خودرو با نام بایک E150 در بازار چین شناخته می شود و توانسته است خوبی در این کشور تجربه نماید. این خودرو در سال 1394 توسط دیار خودرو در دو نسخه هاچ بک و صندوق دار وارد بازار داخلی کشورمان شد ولی نتوانست با استقبال خوب اران مواجه شود.

نقد و بررسی خودرو بایک سابرینا

در نگاه اول، ظاهر خودرو بایک سابرینا ما را به یاد خودرو مرسدس بنز سری B می اندازد و شباهت میان آن دو غیرقابل انکار می باشد. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل کوچک با نوارهای کرومی براق به همراه لوگوی بایک در مرکز آن قرار دارد. چراغ های اصلی نوک تیز و برجسته بوده و گرافیک زیبایی دارند. در قسمت پایین، سپر با ورودی های هوای مشکی رنگ و چراغ های مه شکن که زوایایی مانند چراغ های اصلی دارند، دیده می شوند. یک خط صاف به کار رفته در وسط کاپوت و دو ردیف فرورفتگی اوریب در نزدیکی چراغ ها، کار حجم دهی را انجام داده اند.

در نمای کناری، یک خط ممتد از چراغ عقب شروع شده و تا نزدیکی گلگیرها ادامه دارد و به همراه برآمدگی موجود در بالای گلگیر، از سادگی این بخش کاسته اند. در نمای عقب چراغ های دو تکه که بخشی از آن بر روی درب صندوق عقب و قسمتی بر روی بدنه قرار دارد و چراغ ترمز که در بالای شیشه تعبیه شده، دیده می شود. از سایر اجزای این بخش می توان به تورفتگی روی درب صندوق بار، چراغ های مه شکن خطی و آنتن اشاره کرد.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو بایک سابرینا شاهد طراحی ساده و قابل قبولی هستیم. دو تریم رنگ مشکی و کرمی در آن به کار رفته که باعث دلنشین تر شدن کابین شده است. در مرکز کابین در پایین دریچه های ورودی هوا یک نمایشگر 6.5 اینچی ال سی دی قرار دارد که مجهز به ورودی های یو اس بی، AUX و جی پی اس می باشد. سیستم ضبط صوت و دکمه های کنترلی زیادی نیز در کنسول مرکزی دیده می شود. متریال به کار رفته در داشبورد از پلاستیک خشک بوده و در بخش هایی از کنسول مرکزی، دستگیره ها، فلز براق به کار رفته است که جلوه خوبی را به نمایش گذاشته است. فضای صندلی های جلو برای پا و زانوها مناسب بوده ولی در ردیف دوم فضای کمی برای سرنشینان وجود دارد که به خاطر ماهیت هاچ بک بودن این خودرو، نمی توان به آن خورده گرفت.

خودرو بایک سابرینا مجهز به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر، ساخت میتسوبیشی است که قادر است 113 اسب بخار در 5600 الی 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 143 نیوتون متر در 4300 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. حداکثر سرعتی که خودرو بایک سابرینا می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است.

خودرو بایک سابرینا مجهز به امکانات و تجهیزاتی شامل کنسول مرکزی به همراه تکیه گاه آرنج، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، محفظه سرد کن داخل داشبورد، روشن و خاموش شدن چراغ های جلو متناسب با نور محیط، سانروف فعال و مجهز به سیستم ایمنی، بالابر شیشه های جلو و عقب برقی، آینه های جانبی به همراه تنظیم برقی با قابلیت تاشوندگی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم گرم کننده داخلی در زمستان و سقف باز، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق، فرمان سه شاخه، قفل مرکزی و ریموت کنترل می باشد.

قیمت خودرو بایک سابرینا

خودرو بایک سابرینا در تاریخ 28 دی 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 170 میلیون تومان و در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود 100 تا 140 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو بایک سابرینا

مزایا

  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • مصرف سوخت پایین
  • طراحی هماهنگ
  • هندلینگ خوب
  • موتور ساخت میتسوبیشی

معایب

  • طراحی کپی برداری شده
  • قطعات یدکی کم یاب
  • خدمات پس از محدود
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • جعبه دنده قدیمی

ارزش خودرو بایک سابرینا

خودرو بایک سابرینا از طراحی قابل قبول، مصرف سوخت اقتصادی، تجهیزات و امکانات مناسب و هندلینگ بسیار خوبی برخوردار است. اما متاسفانه به علت محدودیت های خدمات پس از ، بازار دست دوم نچندان خوب و قطعات یدکی گران و کم یاب ارزش آن را در بازار داخلی کشورمان پایین آورده است. اگر نکات منفی گفته شده جزو خط قرمزهای شما نیست، می توانید به خودرو بایک ساینا اقدام نمایید.

جمع بندی خودرو بایک سابرینا

خودرو بایک سابرینا یک خودرو هاچ بک چینی اقتصادی است که توسط دیار خودرو مونتاژ و در نسخه های سدان، هاچ بک و برقی به بازار داخلی کشورمان عرضه می شود. این خودرو به علت ضعف های شرکت توزیع کننده، خدمات پس از محدود و قطعات کم یاب، تا کنون نتوانسته است به بالایی دست یابد.


لایوکار خودرو ,بایک ,سابرینا ,چراغ ,بازار ,سیستم ,خودرو بایک ,بایک سابرینا ,قرار دارد ,بازار داخلی ,سابرینا خودرو ,بازار داخلی کشورمان ,بایک سابرینا خود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار تعطیلی ردیاب دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و ترکی spicesboobard یارنما فن پیچ محسن ابراهیم زاده اپلود عکس مادر مهربان سامانه پیامک رایگان اَوِستا گروه بازیسازی خزیر