سویق کودک چیست؟

سویق کودک، خوراکی خوشمزه و مقوی‌ست که به علت قابلیت ترکیب با شیر، عسل و… اغلب مورد استقبال بچه‌ها قرار می‌گیرد. اگر شما هم دوست دارید این محصول را برای کودکتان تهیه کنید اما از ویژگی‌های خوب و بدش بی‌خبرید، مطلب زیر را بخوانید.

 

سرلاک طبیعی

اگر سری به داروخانه‌ها زده باشید، انواع غذاهای کمکی و سرلاک را می‌بینید که در قفسه نشسته و به شما چشمک می‌زنند. اما خیلی از اوقات به عنوان یک والد مسئول، دست و دلتان به آن‌ها نمی‌رود. آخر دوست ندارید فرزندِ عزیزتان غذاهایی دارای مواد نگهدارنده بخورد. حق هم دارید، همه‌ ما بارها در مورد آسیب‌ها و مضرات مواد نگهدارنده شنیده‌ایم. اما چاره چیست؟ همیشه که نمی‌توان حریره بادام درست کرد، سوپ بار گذاشت، یا فرنی پخت.

 

اگر هنوز برای ن سرلاک مردد هستید، دست نگه‌دارید. سویق کودک می‌تواند جایگزین سرلاک‌های صنعتی باشد؛ یک خوراکی سالم، طبیعی و مقوی. سویق کودک غذایی کامل است؛ ترکیبی از سویق گندم، جو، عدس، نخود و سنجد که ذرات بسیار ریزی دارد به طوری که به راحتی در آب حل می‌شود.

 

سویق کودک 4 مغز مخصوص 200 گرمی

سویق کودک 4 مغز مخصوص 200 گرمی

 حلیمه قهرمانی از شهر قم

از سویق کامل + سیب درست شده است 4 مغزهم شامل: پسته _ گردو_فندق بادام

از نزدیک ببینیدسویق کودک 4 مغز مخصوص 200 گرمی

از فرنی سویق تا حلوا و پنکیک

شاید فکر کنید، سویق کودک را فقط می‌توان با آب حل کرد، این‌طور نیست. شما با کمی خلاقیت می‌توانید هربار سویق را به شکلی جدید مقابل کودکتان قرار دهید.

 

سویق را با شیر ولرم مخلوط کنید، شیر همراه سویق مزه خوشایندی دارد.

سویق را با کمی عسل و آب مخلوط کنید و یک فرنی فوری داشته باشید، چون سویق از قبل پخته شده نیاز به پخت مجدد ندارد.

سویق را انواع شیره‌ها، مانند شیره انگور یا خرما مخلوط کنید، حالا به حلوای سویق به دست آماده شکل دهید، مثلاً یک بار توی ظرف پهنش کنید، یک بار به صورت توپک در بیاورید و بار دیگر قالب ستاره‌ای بزنید.

سویق را جای آرد با مواد پنکیک مخلوط کنید و پنکیک‌های بامزه بپزید.

یک قاشق سویق در سوپ کودکتان بریزید، سویق می‌تواند جایگزین حبوبات باشد.

سویق را با خرما مخلوط کنید، به صورت توپک‌های کوچک به کودکتان بدهید.

سویق کودک- خواص سویق برای کودکان-مجله باسلام

سویق برای کودکان جذاب‌تر از سرلاک است

خواص سویق کودک

سویق‌ها انواع مختلف دارند، هر سویق خاصیتی دارد و هرکس با توجه به نیاز خود سراغ یک سویق مخصوص می‌رود؛ اما سویق کودک چون ترکیب چهار سویق اصلی گندم، جو، سنجد و عدس است یک غذای کامل به شمار می‌آید. از سویق گندم برای بهبود وزن‌گیری، سویق جو به‌عنوان بمب انرژی و تقویت بنیه، سویق سنجد برای استحکام استخوان و رشد و سویق عدس به‌عنوان خون‌ساز استفاده می‌شود. پس سویق کودک این چهار خاصیت را همراه خود دارد.

 

در روایات اسلامی نیز به سویق و خواص آن برای کودک و بزرگسال اشاره شده است اما فراموش نکنید که نباید به اندازه سرلاک استفاده شود؛ میزان استفاده از آن در نوزادان نصف قاشق غذاخوری همراه با شیر توصیه شده است.

 

مغذی، خوشمزه و سالم

سویق به دلیل داشتن ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی و فیبر و همچنین اسیدهای آمینه خواص زیر را نیز به همراه دارد:

 

مصرف سویق برای کودکان در حال رشد باعث حفظ سلامتی و تقویت بدن آن‌ها می‌شود.

منبع غذایی سرشار از پروتئین است و مواد مغذی برای رشد کودک را به طور یکجا دارد.

سویق کودک به دلیل داشتن ویتامین سی (C)، ویتامین‌های گروه ب (B)، کلسیم، فسفر، منیزیم، باعث رشد استخوان‌ها و عضلات کودک می‌شود.

اشتهای کودک را زیاد می‌کند.

سیستم دفاعی بدن کودک را قوی می‌کند.

به دلیل داشتن فیبر زیاد از یبوست جلوگیری می‌کند.

موجب رویش گوشت در بدن کودک می‌شود.


اخبار دنیای وب سویق ,کودک ,می‌شود ,کنید، ,مخلوط ,مواد ,سویق کودک ,سویق برای ,مخلوط کنید، ,برای کودکان ,دلیل داشتن ,خرما مخلوط کنید، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خواص آیات قرآن نسوز صنعت آشپزباشی دانلود خونه تبلیغات اجناس فوق العاده bahdashtfile طراحی سایت | سئو سایت | گروه طراحی آیسا مقالات اموزشی کامپیوتر ۩۞۩ نارسیس SoliDance ۩۞۩