جاذبه های شهر وان


برای سـفر به ترکیه شرقی به صــورت زمینی میتونید از مرزهای سرو، رازی و بازرگان ســفرتون رو شـروع کنید. مرز سرو در نزدیکی ارومیه، مرز رازی در نزدیکی خوی و مرز بازرگان در نزدیکی بازرگان قرار داره. اگر با خودرو شخصی سفر میکنید، میتونید بر اساس علاقه یکی از این سه مرز رو انتخاب کنید. برنامه سفری که پیش روتونه از مرز سرو شروع میشه، اما با استفاده از همین الگو و دانستن فاصله شهرها و روش سفر، میتونید خیلی راحت سفری پر خاطره رو تجربه کنید.



آمفی تــئاتر Aspendos یکی از حفاظت شده ترین تئاترهای باستانی است. این آمفی تئاتر در سـال 155 بعد از مــیلاد و در عصر امپراتور رومـی، مار اورلیـوس ساخته شد و ظرفیـت تماشــگران آن 15000 تا 20000 نفر است ســاحل پاتارا این ســاحل یکی از طـولانی ترین ســواحل شنی است که ساختمانی به جز یک کافی شاپ در آن دیده نمی شود. یک گونه در حال انقراض لاک پشت ســرگنده در این منطقه وجود دارد یاموک کاله پاموک کاله که در زبان ترکی به معنای قصــر پنبه ای است، چشم اندازی غـیرواقعی در ترکیه است که به خاطر شیب های سربالایی سفید معروف است. این شیب ها از ماده تراورتن هستند. تراورتن یک سنــگ رسوبی است که از چشمه های آب داغ رسوب می کند. انسان ها طی هزاران سال گذشته در این آب ها شنا کرده اند بدروم شــهر با سواحل شنی و خیابان های پر از ــگاه و رستوران های با کلاسش، سالهاست که گردشــگاه محبوب توریست ها در ترکیه میباشد.نام باستانی آن هالی کارناسـوس است و یکی از عجایب هفت گانه عهد باستـان است کوه نمرود این کوه 2134 متر ارتفاع دارد و در جنوب ترکیه و در نزدیکی شهر آدی یامان واقــع است. در سال 62 قبل از میــلاد، شاه آنتیو اول، یک مقــبره با مجسمه های عظیمی از خود، 2شیر، 2عقاب و خدایان یونانی و ایرانی مختلف در قله این کوه ساخته است .قله ی کوه نمرود نمــای زیبایی از کوه های مجاور می دهد. جاذبه اصلی این مکان، تماشای طــلوع خورشید از سمت شرقی کوها است که به سر این مجســمه ها سایه رنگ نارنجی می دهد و به حس اســرارآمیز این مکان می افزاید. اولودنیز دهکده توریستی اولودنیز در ساحل جنوب غربی دریای اژه واقع شده .در ابتدای این شهر که یک تالاب آبی رنگ است، خلیج شنی وجود دارد. مسجد ابی کی از معروف ترین مکان های تاریخی ترکیه ، مسجد آبی ( Blue Mosque) در استانبول ، نامیده می شود ، به این دلیل که داخل آن با کاشی های آبی تزیین شده است و شش منار فیروزه ای زیبا در اطراف آن وجود دارد کتابخانه : کتابخانه‌های ترکیه دارای تاریخچه ی کهن است. این کتابخانه ها در ادوار مختـلف منشا علم و مشاوره مردم بوده و اهمیت خود را تا زمان حال نیز حفظ کرده‌. درحال حاضر کتابخانه های ترکیه اغلب از کتابخانه وابسته به وزارت آموزش ملی و وزارت فرهنگ یا کتابخانه های خصوصی، در شهرهای بزرگ بخصوص استانبول و آنکارا جا دارند ، در استانبول که به شهر کتابخانه ها مشهور است، تعداد زیادی نسخه های خط عربی، فارسی و عثمانی که از لحاظ تاریخ برای محقق ها ارزش بسیار زیادی دارند در تعداد زیادی از کتابخانه ها و بخصوص در کتابخانه ی نور عثمانیه و بیازیت موجود است.

منبع : تور زمینی وان از تبریز


تور زمینی وان از تبریز کتابخانه ,ترکیه ,نزدیکی ,است، ,استانبول ,وجود ,وجود دارد ,تعداد زیادی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

tazehhh فایلستان|طرح جابر| پیشنهاد ارزشیابی|گزارش تخصصی|اقدام پژوهی ویکیپدیای من عسل صددرصدطبیعی | آیوتـا دراڪونیس | اصفهان درس