مجازی سازی دسکتاپ یا به اصطلاح Virtual Desktop Infrastructure (VDI) کلید طلایی حل بسیاری از مشکلاتی است که این روزها مدیران IT سازمان­‌ها درگیر آن هستند.

زیرساخت دسکتاپ مجازی (‌VDI) یک فناوری مجازی‌ سازی است که در آن، یک سیستم عامل دسکتاپ بر روی یک سرور مرکزی در دیتاسنتر میزبانی می‌شود. زیرساخت دسکتاپ مجازی، نوعی از مدل محاسبه‌ای کلاینت-سرور است که گاهی اوقات آن را محاسبه بر مبنای سرور می‌نامند. این اصطلاح نخستین بار توسط VMWare ابداع شد.

ظهور مجازی‌ سازی دسکتاپ در سال 2006، به‌عنوان جایگزینی برای مدل‌‌های محاسبه‌ای بود که توسط Citrix و Microsoft Terminal Services استفاده می‌شدند. امروزه پلتفرم‌هایی همچون VMware، Citrix و Microsoft مجازی سازی دسکتاپ را ارائه می دهند.

روش های مجازی سازی دسکتاپ

درمورد مجازی سازی دسکتاپ، دو روش اصلی: پایدار و ناپایدار وجود دارد.

مجازی ‌سازی دسکتاپ پایدار، تصاویر دسکتاپ مختص هر کاربر را تقریبا مشابه دسکتاپ فیزیکی سنتی برای او تهیه می کند، به طوری که کاربر می تواند برای استفاده های بعدی آن را تغییر داده و ذخیره کند.

مجازی ‌سازی دسکتاپ ناپایدار، مجموعه ای از دسکتاپ های یکسان را تهیه می کند که کاربران درصورت نیاز می توانند به آن دسترسی داشته باشند. در هر بار خروج کاربر، این نوع دسکتاپ ها به حالت اصلی خود باز می گردند و به همین دلیل به عنوان ناپایدار نامگذاری شده اند.

مزایای مجازی سازی دسکتاپ

زیرساخت دسکتاپ مجازی، یک رویکرد مجازی سازی دسکتاپ است که در آن یک سیستم عامل دسکتاپ مانند مایکروسافت ویندوز در یک دیتاسنتر اجرا و مدیریت می شود. تصویر دسکتاپ روی یک شبکه به یک دستگاه endpoint تحول داده می شود. این کار، به کاربر امکان می دهد با سیستم عامل و برنامه های آن (اگر به طور محلی اجرا شده بودند) تعامل داشته باشد. Endpoint ممکن است یک سیستم سنتی، کلاینت یا حتی یک دستگاه موبایل باشد.

این رویکرد می تواند باتوجه به نوع زیرساخت دسکتاپ مجازی مستقر، مزایای بسیاری داشته باشد. ازآنجایی که محاسبات واقعی اندکی در endpoint اتفاق می افتد، دپارتمان های IT با تغییر سیستم های منسوخ به کلاینت های دسکتاپ مجازی، این امکان را دارند که طول عمر آنها را افزایش دهند. علاوه براین، هنگام فرا رسیدن زمان دستگاه های جدید، سازمانها می توانند دستگاه های ارزان تر و با توان کمتر را اری کنند.

اگر از خرابی پی در پی سخت افزار PC و Laptop کاربران خسته شده­اید،

اگر هزینه­های نگهداری و به روز رسانی Desktopهای سازمان به شدت بالا رفته است،

اگر به عنوان مدیر IT بیشتر وقت و انرژی شما بابت حل مشکلات پیش پا افتاده و تکراری کاربران هدر می­رود،

اگر نگران داده­های ارزشمند سازمان خود هستید و مدیریت متمرکزی در این زمینه وجود ندارد،

اگر فراهم سازی Desktop جدید برای کارمندان تازه استخدام شده بیش از حد زمان می­برد،

 

منبع : گروه مجازی سازی VIPromise



نکاتی درباره دنیای آنلاین دسکتاپ ,مجازی ,سازی ,سیستم ,دستگاه ,زیرساخت ,مجازی سازی ,سازی دسکتاپ ,زیرساخت دسکتاپ ,دسکتاپ مجازی، ,سیستم عامل ,مجازی ‌سازی دسکتاپ ,زیرساخت دس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کلوب میکس عاشقانه رادکان بنای توس ترک مواد مخدر اسنپ سازگار,تپسی سازگار,ماکسیم سازگار,الوپیک سازگار,نرم افزارکامپیوتر صنایع سنگ برادران صالحی|فروش انواع سنگ ساختمانی