شيشه لمينت چيست و فرايند توليد آن چگونه است ؟

حتما نام شيشه‌ لمينت را شنيده‌ايد. شيشه‌هايي ايمن با مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه. شيشه لمينت نسبت به شيشه‌هاي معمولي و شيشه لمينت از ضريب ايمني بيشتري برخوردار است و همين عامل باعث شده در مصارف مختلف ساختماني، خودرو سازي، شيشه پارتيشن اداري، نرده شيشه اي و … مورد استفاده قرار گيرد. شيشه‌هاي معمولي در اثر شکسته شدن به قطعات ريز و درشت و بسيار تيز و بُرنده تبديل مي‌شوند که مي‌توانند منجر به خسارات زيادي گردند. شيشه‌هاي سکوريت در مقايسه با شيشه‌هاي معمولي وضعيت بهتري دارند. شيشه سيکوريت در اثر شکسته شدن به قطعات ريز و غير بُرنده تبديل مي‌شوند که عملا بي‌خطر هستند و هيچگونه خطر جاني ندارند اما نکته اينجاست که شيشه سکوريت و شيشه معمولي در اثر شکسته شدن خُرد شده و مي‌ريزد. براي حل اين مشکل شيشه‌هاي لمينت معرفي و توليد شدند. شيشه‌هاي لمينت بر خلاف شيشه‌هاي معمولي و شيشه سکوريت در اثر ضربات محکم پس از شکسته شدن خُرد نمي‌شود و نمي‌ريزد. همين عامل باعث افزايش ايمني بسيار بالاي شيشه‌هاي لمينت شده است.

 

 

 

فرايند توليد شيشه لمينت

در توليد شيشه‌هاي لمينت، دو يا چند لايه شيشه سکوريت در ميان لايه‌هاي پليمري و پلاستيکي شفاف قرار مي‌گيرد و به کل مجموعه فشار و حرارت بالا اعمال مي‌شود. شيشه‌هاي لمينت به دليل وجود لايه پلاستيکي تزريق شده، از خُرد شدن و ريختن شيشه جلوگيري مي‌کند. مهمترين ويژگي شيشه‌هاي لمينت جلوگيري از ريختن شيشه‌هاي شکسته شده است. شيشه‌ها در اثر ضربه مي‌شکنند اما تکه‌هاي شکسته شده به ميان لايه‌ها مي‌چسبند و شيشه يکپارچگي خود را حفظ مي‌کند. شيشه هاي لمينت به صورت شيشه دو جداره نشکن و چند جداره توليد ميشود و پس از شکسته شدن شيشه در اثر ضربات بسيار سنگين، تکه هاي شيشه در لايه هاي مياني قرار ميگيرد و عملا ريزش شيشه رخ نميدهد.

شيشه سکوريت معمولا به صورت شيشه سکوريت مات ، شيشه سکوريت شفاف و شيشه سکوريت رفلکس توليد و عرضه ميگردد. هر يک از اين نوع شيشه ها کاربرد خاص خود را دارد. جهت کسب اطلاعات بيشتر ميتوانيد مقالات مربوط به هر يک را مطالعه کنيد.

شرکت آنلاين دُر نماينده رسمي واردات انواع شيشه لمينت با کيفيت بالا و قيمت مناسب است. قيمت شيشه لمينت بر اساس نوع شيشه و کيفيت آن ارزيابي ميشود. ميتوانيد انواع شيشه لمينت را با قيمت مناسب از ما خريداري کنيد.

ترجمه مقاله توسط مهام ترجمه

 

----------------------------------

  

 


مرجع کنکور ایران شيشه ,لمينت ,شيشه‌هاي ,سکوريت ,شکسته ,توليد ,شيشه لمينت ,شيشه سکوريت ,شيشه‌هاي لمينت ,شيشه‌هاي معمولي ,فرايند توليد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انشا یافا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. اول همه چی هر چی که بخوای آریا مد فروشگاه اینترنتی -Aryamood فراز تصفیه اقتصاد مقاومتی ویستا پاپ