ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا به برگ های خشک شده ، گل ، ساقه و دانه های گیاه Cannabis sativa یا Cannabis indica اشاره دارد. این گیاه حاوی THC شیمیایی تغییر دهنده ذهن و سایر ترکیبات مشابه است. عصاره هایی را نیز می توانید از گیاه شاهدانه تهیه کنید (به "عصاره ماری جوانا" مراجعه کنید).

ماری جوانا رایج ترین داروی غیرقانونی در ایالات متحده است. 1 مصرف آن در بین جوانان بسیار گسترده است. در سال 2015 ، بیش از 11 میلیون جوان بزرگسال در سنین 18 تا 25 سال در سال گذشته از ماری جوانا استفاده کرده بودند. 1 براساس بررسی Monitoring the Future ، میزان مصرف ماری جوانا در بین دانش آموزان دبیرستانی و متوسطه در چند سال گذشته کاهش یافته یا سطح آن کاهش یافته است. چندین سال افزایش با این حال ، تعداد جوانانی که معتقدند مصرف مرتب ماری جوانا خطرناک است ، رو به کاهش است

قانونی بودن ماری جوانا برای مصارف پزشکی یا استفاده تفریحی بزرگسالان در تعداد فزاینده ایالت ممکن است این دیدگاه ها را تحت تأثیر قرار دهد. اطلاعات بیشتر در مورد داروی ماری جوانا به عنوان دارو را در DrugFacts ما مطالعه کنید: ماری جوانا به عنوان دارو.
عکس ماری جوانا خشک شده و مفاصل.
عکس توسط © Shutterstock / استفان اورسیلو
مردم چگونه از ماری جوانا استفاده می کنند؟

مردم در سیگارهای نورد دستی (اتصالات) یا در لوله ها یا لوله های آب (بونگ) سیگار ماری جوانا می کنند. آنها همچنین سیگارهای خالی شده را که به طور جزئی یا کاملاً با ماری جوانا پر شده اند ، سیگار می کشند. برای جلوگیری از استنشاق دود ، برخی از افراد از بخار بخار استفاده می کنند. این دستگاه ها مواد فعال (از جمله THC) را از ماری جوانا خارج کرده و بخار آنها را در یک واحد ذخیره سازی جمع می کنند. سپس شخص بخار را استنشاق می کند ، نه دود. بعضی از بخار سازها از عصاره ماری جوانا استفاده می کنند.

افراد می توانند فواید ماری جوانا را در مواد غذایی (خوراکی) مانند قهوه ای ، کلوچه یا آب نبات مخلوط کنند یا آن را به عنوان چای دم کنند. روش جدیدی که اخیراً مورد استفاده قرار می گیرد ، استعمال سیگار یا خوردن اشکال مختلفی از رزین های غنی از THC است (به "عصاره ماری جوانا" مراجعه کنید).


ماری جوانا چگونه مغز را تحت تأثیر قرار می دهد؟

ماری جوانا اثرات کوتاه مدت و طولانی مدت بر مغز دارد.
تصویر مقطعی از مغز با نواحی مشخص شده که تحت تأثیر THC قرار دارند.
تصویر توسط NIDA THC در نواحی بیشماری از مغز (به رنگ زرد) عمل می کند.
اثرات کوتاه مدت

هنگامی که فردی سیگار ماری جوانا می زند ، THC به سرعت از ریه ها به جریان خون منتقل می شود. خون ماده شیمیایی را به مغز و سایر ارگان های بدن منتقل می کند. بدن وقتی غذا بخورد یا بنوشد ، بدن THC را کندتر جذب می کند. در این حالت ، آنها معمولاً بعد از 30 دقیقه تا 1 ساعت اثرات را احساس می کنند.

THC بر روی گیرنده های سلول خاص مغز عمل می کند که معمولاً نسبت به مواد شیمیایی طبیعی مانند THC واکنش نشان می دهند. این مواد شیمیایی طبیعی در رشد و عملکرد طبیعی مغز نقش دارند.

ماری جوانا بخش هایی از مغز را فعال می کند که بیشترین تعداد این گیرنده ها را دارند. این باعث می شود "زیاد" که مردم احساس می کنند. سایر جلوه ها عبارتند از:

    حواس تغییر یافته (به عنوان مثال دیدن رنگهای روشن تر)
    حس تغییر زمان
    تغییر در خلق و خوی
    اختلال در حرکت بدن
    در تفکر و حل مسئله مشکل دارید
    اختلال در حافظه
    توهم (در صورت دوز بالا)
    هذیان (در صورت دوز زیاد)
    روان پریشی (خطر بالاترین مصرف با استفاده منظم از ماری جوانا با قدرت بالا)

اثرات بلند مدت

ماری جوانا نیز بر رشد مغز تأثیر می گذارد. هنگامی که افراد شروع به استفاده از ماری جوانا به عنوان نوجوان می کنند ، این دارو ممکن است عملکردهای تفکر ، حافظه و یادگیری را مختل کند و بر نحوه برقراری ارتباط مغز بین مناطق لازم برای این عملکردها تأثیر بگذارد. محققان هنوز در حال مطالعه هستند که اثرات ماری جوانا دوام دارد و آیا ممکن است برخی از تغییرات دائمی باشد.

به عنوان مثال ، مطالعه ای در نیوزلند که بخشی از آن توسط محققان دانشگاه دوک انجام شده ، نشان داد افرادی که در نوجوانی خود به شدت سیگار کشیدن ماری جوانا را شروع کرده اند و یک اختلال مصرف مداوم ماری جوانا داشتند ، به طور میانگین 8 نقطه ضریب هوشی را بین 13 تا 38 سال از دست دادند. در كساني كه ماري جوانا را به عنوان بزرگسالان ترك كرده بودند ، كاملاً برآورده نشد. كساني كه به عنوان بزرگتر شروع به مصرف سيگار ماري جوانا كردند ، از نظر IQ كاهش چشمگيري نشان نداد

در یک مطالعه جدید دیگر در مورد دوقلوها ، افرادی که از ماری جوانا استفاده کرده اند ، بین دانشهای کلی و توانایی کلامی (معادل 4 امتیاز ضریب هوشی) بین سالهای قبل و بزرگسالی کاهش معنیداری نشان داد ، اما بین دوقلوها وقتی یکی از ماری جوانا استفاده می کرد ، تفاوت معنی داری مشاهده نشد. دیگر این کار را نکرد. این نشان می دهد که کاهش ضریب هوشی در مصرف کنندگان ماری جوانا ممکن است ناشی از چیز دیگری غیر از ماری جوانا باشد ، از جمله عوامل مشترک خانوادگی (به عنوان مثال ، ژنتیک ، محیط خانواده) .6 مطالعه توسعه شناختی مغز نوجوانان NIDA (ABCD) ، یک مطالعه بزرگ طولی ، در حال پیگیری است. نمونه بزرگی از جوانان آمریکایی از اواخر کودکی تا اوایل بزرگسالی برای کمک به روشن شدن چگونگی و تا چه میزان ماری جوانا و سایر مواد ، به تنهایی و در ترکیب ، بر رشد مغز نوجوانان تأثیر می گذارد. اطلاعات بیشتر در مورد مطالعه ABCD را در وب سایت مطالعه طولی مغز نوجوان و رشد شناختی (مطالعه ABCD) مطالعه کنید.


دکتر سلامت جوانا ,ماری ,استفاده ,مطالعه ,مصرف ,تأثیر ,ماری جوانا ,جوانا استفاده ,عنوان مثال ,کنید ماری ,ضریب هوشی ,ماری جوانا استفاده ,مواد شیمیایی طبیعی ,م منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود تحقیق دیسلاو موزیک طراحی سایت vitrineziba طراحی سایت | سارین وب MOD GAME