تاریخ کاشت
کاشت دیر هنگام موجب می شود تا گیاه در طول پنجه زنی با آب وهوای گرم ودرجه حرارت بالا برخورد نموده و بسرعت از سطح پنجه دهی عبور نماید در فیض عصر پنجه زنی کوتاه و تعداد پنجه ها کاهش می‌یابد . در موقعیت کشت زود هنگام , گندم زمان بیشتری برای تشکیل پنجه دارااست و ممکن است با تشکیل پنجه بیش تر از حد موجب رقابت شدید شده و با تخلیه پرسرعت رطوبت خاک , احتمال کاهش سعی دانه بیشتر گردد . به این ترتیب مورخ کاشت تاثیر متعددی بر تشکیل پنجه و در غایت روی تلاش دانه گندم داراست .
❇️میزان بذر مصرفی وعمق کاشت
میزان بذر با تراکم ارتباط بی واسطه وبا پنجه زنی ارتباط عکس دارااست به این معنی که هرچقدر میزان بذر مصرفی بیشتر از حد استاندارد باشد تراکم در مزرعه ارتقا وپنجه دهی کاهش پیدا می نماید همینطور کاشت عمیق بذر موجب کاهش پنجه می شود .
❇️نوع رقم
ارقام متفاوت از حیث ساخت تعداد پنجه باهم متفاوتند بعنوان نمونه ارقام مستقر نسبت به ارقام تصحیح شده و رقم پیشتاز نسبت به رقم شیراز دارنده پنجه دهی بیشتر می‌باشند .
❇️شرایط جوی بار
بهترین موقعیت جوی بار برای پنجه زنی هوای سرد ابری است .
❇️رطوبت
تامین رطوبت مطلوب وآبیاری در توا‌ن نیاز گیاه ارتباط مستقیمی با ایجاد پنجه دارااست . در حالتی که مزرعه در طول پنجه زنی در گیر تنش کم آبی وکاهش رطوبت در خاک شود پنجه زنی متوقف میشود .
❇️کودهای اساس
آماده بودن موادسازنده غذایی در حین پنجه دهی خصوصاً کودهای اساس از جمله نیتروژن نقش بسزایی در ایجاد پنجه ایفا می نماید .
❇️آفات وبیماریها
وجود آفات وبیماریها از جمله قارچهای دلیل پوسیدگی ریشه منجر کاهش مرحله سبز مزرعه وتوقف پنجه دهی میگردند با ضدعفونی بذور میتوان از ضرر و زیان این کارداران تا حد متعددی کاست .

برنج ارزان پنجه ,کاهش ,کاشت ,ارتباط ,مزرعه ,ارقام ,تشکیل پنجه ,ایجاد پنجه ,پنجه دارااست ,تعداد پنجه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سی ام پانک نیوز آیا میدانید بوم گردی آنلاین روانشناسی امروزی بهترین سایت خرید اینترنتی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان خرید اینترنتی مک موزیک - دانلود آهنگ