استانبول كارت نداري نرو تركيه, در سفر هاي خارجي بيشتر مسافران سعي در كاهش هزينه هاي سفر خود دارند و همواره تلاش ميكنند كه از قبل از شروع سفر، در هنگام خريد بليط هواپيما، رزرو هتل و حتي گرفتن وقت سفارت و ويزا هزينه هاي خود را مديريت كنند.

كشور تركيه كه در همسايگي كشور ما قراردارد يكي از پر تردد ترين مقاصد گردشگري براي ايرانيان مي باشد. از اين رو ايرانياني كه به استانبول سفر مي كنند دنبال گشتن و سفر به مكان هاي ديدني استانبول هستند، براي رفت و آمد به نقاط مختلف استانبول وسايل نقليه مختلفي اععم از : تاكسي – اتوبوس – مترو و …  وجود دارد.

در استانبول به دليل قيمت گراني سوخت، هزينه هاي رفت و آمد با تاكسي هاي استانبول تقريبا بالاست و نميتوانيد هر روز براي سفر به نقاط مختلف شهر از تاكسي هاي استانبول استفاده كنيد پس بنا بر اين بهترين و ارزان ترين راه استفاده از خطوط مترو – اتوبوس و تراموا مي باشد.

مترو و اتوبوس استانبول هم مانند وسايل نقليه عمومي تهران، براي پرداخت دو راه دارد: ۱. خريد ژتون ۲. تهيه استانبول كارت

خريد ژتون مثل خريد بليط تك سفره مترو تهران مي باشد و شما با پرداخت مبلغي فقط مي توانيد يك بار از مترو استفاده كنيد ولي به صرفه ترين راه ممكن خريد استانبول كارت مي باشد. استانبول كارت، كارت مخصوصي است كه براي وسايل حمل و نقل عمومي استانبول استفاده مي شود و شما ميتوانيد با يك بار خريد استانبول كارت آن را مرتب شارژ كنيد و از وسايل حمل و نقل عمومي در استانبول استفاده كنيد.

سيستم حمل و نقل در استانبول

سيستم حمل و نقل در استانبول شامل تاكسي، اتوبوس، تراموا و كشتي مي شود، ولي آنچه مهم هست اين كه شما براي سفرهاي درون شهري و برون شهري چه وسيله اي را انتخاب كنيد.

يكي از مواردي كه شما براي انتخاب وسيله نقليه مورد نيازتان براي رفت و آمد در استانبول به آن توجه كنيد ترافيك، هزينه، وسايلي كه همراه داريد، تعداد نفرات، سرعت و همچنين مقصدي كه مي خواهيد به آن سفر كنيد از جمله موارد بسيار مهمي هستند.

در استانبول به دليل ترافيك زياد و سنگيني كه وجود دارد بيشتر افراد از سيستم حمل و نقل عمومي در استانبول استفاده مي كنند. به علت زياد بودن خطوط مترو استانبول و سرعت زياد قطار ها در مترو استانبول مردم مانند متروي تهران در صف زياد معتل نميشوند و ما از اين رو متروي استانبول را براي حمل و نقل پيشنهاد ميكنيم.

اعتبار استانبول كارت و نحوه شارژ كردن آن

استانبول كارت را مي توانيد هم از دكه هاي رومه ي تهيه كنيد هم از ايستگاه هاي متروي استانبول. قيمت استانبول كارت ۱۰ لير مي باشد و شما مي توانيد بعد از خريد، آن را به مبلغ دلخواه شارژ كنيد.

شارژ استانبول كارت به راحتي امكان پذير مي باشد و فقط كافيست به استگاه هاي مترو مراجعه كنيد، درداخل مترو دستگاه هايي مانند دستگاه عابر بانك مي باشد كه شما با وارد كردن پول نقد مي توانيد استانبول كارت خود را شارژ كنيد. البته از طريق اينترنت به صورت آنلاين از طريق اين لينك istanbultouristpass.com هم مي توانيد استانبول كارت خود را شارژ كنيد.

وسايل نقليه اي كه مي توانيد با استفاده از استانبول كارت از آن ها استفاده كنيد

مترو – تراموا – متروباس – اتوبوس – قايق ها – تي سي دي دي – هاوتاش يا هاواباس و انواع قايق هاي كروز را مي توان با استانبول كارت استفاده نمود.

 

نحوه شارژ كردن استانبول كارت

در ايستگاه هاي مترو و اتوبوس با استفاده از دستگاه هاي مخصوص شارژ استانبول كارت مي توانيد به راحتي استانبول كارت خود را شارژ كنيد و از آن استفاده كنيد.

نحوه شارژ كردن استانبول كارت به اين صورت است كه ابتدا كارت خود را روي قسمت شيشه اي مانند روي دستگاه قرار مي دهيد سپس دستگاه موجودي استانبول كارت شما را نمايش مي دهد، بعد ديدن موجودي كارت خود كارت را از روي دستگاه برداريد و اسكناس لير را وارد دستگاه كنيد، اسكناس بايد به صورت صاف و بدون تا وارد دستگاه شود تا دستگاه پول را قبول كند.

سپس دوباره استانبول كارت را روي قسمت شيشه اي قرار دهيد سپس بعد از چند لحظه كارت شما به اندازه مبلغ وارد شده شارژ مي شود و دستگاه شارژ استانبول كارت به شما رسيدي را مبني بر شارژ كردن كارت به شما ارائه مي دهد.


گردشگری استانبول ,كارت ,كنيد ,شارژ ,مترو ,استفاده ,استانبول كارت ,استفاده كنيد ,شارژ كنيد ,استانبول استفاده ,شارژ كردن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مدلینگ مواد افیونی وب سایت رسمی هنرمند ابی شفیعی اجناس فوق العاده Leftroom انجمن نودهشتیا وبسایت پویا دیجیتال ساینیج برنا رسانه - سیستم اطلاع رسانی یکپارچه