مشهد شهري با پيشينه تاريخي بسيار زياد است. به همين دليل آثار تاريخي و موزه هاي مشهد جزو يكي از پر بازديد ترين جاهاي ديدني مشهد است كه هر ساله بازديد كنندگان زيادي دارد. اگر قصد سفر به مشهد را داريد، براي آشنايي با جاهای ديدنی مشهد در اين مقاله قصد دارم تا شما را با بخشي از موزه هاي مشهد آشنا كنم.

 

موزه آستان قدس

از سال 1387 اين موزه افتتاح گرديده است. آثاري كه در اين موزه جمع آوري شده است، هداياي گرانبهايي هستند كه به آستان قدس رضوي اهدا شده اند. بازديد از اين موزه براي عموم آزاد است. موزه آستان قدس در داخل حرم مطهر امام رضا قرار دارد.

 

موزه باغ نادري

اين موزه در چهار راه شهدا مشهد واقع شده است و يكي از پريازديد ترين جاهاي ديدني مشهد بعد از حرم امام رضا (ع) است. اين باغ آرامگاه نادر شاه افشار است كه از سال 1342 طراحي شده است.باغ نادري داراي دو تالار است كه تبديل به موزه شده است. در اين موزه آثار مربوط به زمان نادر شاه افشار نگه داري مي شود.

 

موزه بزرگ خراسان

موزه بزرگ خراسان در پارك كوهسنگي واقع شده است و دسترسي به آن بسيار آسان است.اين موزه داراي بخش هاي مختلفي است. اگر علاقه مند به مشاهده اشيا موزه هستيد مي توانيد به طبقه دوم اين موزه برويد. آثاري كه در اين موزه هستند مربوط به پيش از قرن چهاردهم هستند. در موزه بزرگ خراسان قرآن هايي وجود دارد كه منسوب به امامان است.

 

موزه آب مشهد

موزه اي كه كمتر كسي آن را مي شناسد. با رفتن به اين موزه مي توانيد سازه هاي آبي را ببينيدكه در زمان هاي قديم ساخته و استفاده مي شدند. موزه آب حاصل تلاش سازمان آب مشهد است.فضاي راز آلود و مرموز آن باعث شده تا همه بازديد كنندگان از اين موزه بسيار لذت ببرند. اگر قصد سفر به مشهد را داريد، موزه آب يكي از بهترين جاهاي ديدني مشهد است.

 

موزه آرامگاه فردوسي ( توس)

اكثر افرادي كه براي بازديد از مقبره فردوسي به توس مي روند، از اين موزه نيز ديدن مي كنند. در اين موزه آثاري كه به شاهنامه مربوط است ديده مي شود. اگر به ادبيات علاقه داريد، بايد بدانيد كه مقبره مهدي اخوان ثالث نيز در آرامگاه فردوسي در اين شهر واقع شده است.

 

پارك طبيعي هفت‌حوض مشهد

پارك طبيعي هفت‌حوض مشهد طبيعتي بكر و منطقه‌اي گردشگري در ۷ كيلومتري مشهد است كه شامل حوضچه‌ها، صخره‌ها و سنگ‌هاي صاف و صيقلي با طبيعتي چشم‌نواز و زيبا مي‌باشد. اين حوضچه‌ها به صورت پديده‌اي طبيعي، بر اثر فرسايش شيميايي توسط باران‌هاي اسيدي شكل گرفته‌اند و هفت‌حوضچه با اندازه‌هاي مختلف به وجود آمده است كه يكي از زيباترين جاهاي ديدني مشهد به شمار مي‌رود. براي علاقه‌مندان به طبيعت‌گردي پارك هفت‌حوض پيشنهادي بسيار مناسب است فقط توجه داشته باشيد كه به علت كوهستاني بودن مسير دسترسي به پارك، وسايل و كفش مناسب به همراه داشته باشيد.


تجربه های یک گردشگر از ایران گردی موزه ,مشهد ,جاهاي ,ديدني ,بازديد ,پارك ,جاهاي ديدني ,ديدني مشهد ,بزرگ خراسان ,موزه بزرگ ,طبيعي هفت‌حوض ,پارك طبيعي هفت‌حوض ,ترين جاهاي ديدني منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ثبت شرکت - ثبت شرکت مسئولیت محدود - ثبت فوری شرکت الان بخر تحویل بگیر پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان مرجع نقد و بررسی کالاهای دیجیتال ایموویز آندروید ها ویت روید Persian Lfc گروه سی طرح،بانک افزودنی های فتوشاپ