محله قصر در ابتدای شکل گیری یعنی در سال های دهه 1330 از سمت غرب به تپه هایی خاکی محدود می شد که محل بازی کودکان و نوجوانان بود. خیابان شریعتی یا همان شمیران سابق بصورت یک خیابان خاکی در غرب محله قصر بود که رفت و آمد در آن بسیار محدود بود. در تپه های غربی محله،  امامزاده کوچکی بود به نام امامزاده غیبی که تنها یک اتاق داشت و پیرزنی متولی آن بود. این امامزاده در هنگام احداث ساختمان دادرسی ارتش و دارایی ارتش تخریب شد و امروزه اثری از آن برجای نیست. از سمت شرق، محله به زمین های خاکی محدود می شد که تا حشمتیه امروزی را فراگرفته بود.  در قسمت شرقی محله در ابتدا مدرسه ای ساخته شد و سپس ساختمان مخابرات احداث شد. در جنوب بیشتر زمین ها بایر بود و گاهگاهی گندم و جو کاشته می شد و  زندان قصر و پادگان عشرت آباد در قسمت های جنوبی محله قرار داشتند.

قصر، نه جایی در بالای شهر و نه جایی در پایین شهر است. تقریباً در مرکز قرار گرفته و رفتار مردم محله هم با ویژگی‌هایی که یک محله مرکزی دارد، اخت پیدا کرده است. 

برای اجاره خانه قصر می توانید به سایت آدرس مراجعه کنید. 


دانستنی هایی جذاب راجع به خانه محله ,امامزاده ,خاکی ,محدود ,خاکی محدود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رویارویی با واقعیت رشته جودو Messiahpkozjp5 rede کتاب من | دانلود جدید ترین کتاب ها، رمان های عاشقانه سِند مارکت همکاری در فروش کالا طراحی قالب های فلزی بتن