ايمن سازی كف مهد كودك ها و باشگاه های ورزشی همچنين شهر بازی های سرپرشيده و خانه های بازی مبحث مهمی است كه در مقاله مفصل به آن پرداخته ميشود.


انواع تاتامی

 

كفپوش تاتامی :

كفپوشيست كه جهت ايمن سازی تمام اماكن ورزشی و سرگرمی و آموزشی از آن استفاده ميشود كه بسته به نوع مصرف در مدل ها و كيفيت های مختلفی توليد ميشود. در اين مقاله سعی ميشود.

 

 

در مورد انواع مختلف تاتامی توضيحاتی داده شود :


تاتامی فدراسيونی : اين نوع تاتامی يا كفپوش پازلی معمولا در ابعاد يك در يك و ضخامت های ٢٠ ميل - ٢٥ ميل - ٣٠ ميل - ٤٠ ميل و ٥٠ ميل توليد ميشود. در توليد اين مدل از كفپوش از درصد بالايی از EVA استفاده ميشود كه موجب برگشت پذيری بسيار بالای آن و مقاومت بسيار عالی در مقابل ضربه ميشود.

نسبت ٧٠ به ٣٠ مواد اوليه EVA به پلی اتيلن و همچنين استفاده از مواد درجه يك خالص كيفيت تاتامی فدراسيونی را به اندازه ای بالا ميبرد كه طول عمرش به بيش از ١٥ سال افزايش می يابد. از اين نوع كفپوش در ورزش های رزمی مانند جودو - تكواندو و كاراته استفاده ميشود كه مدل استاندارد تاتامی ورزشی شناخته ميشود. وزن زياد و برگشت پذيری فوق العاده از مشخصه های اين نوع تاتامی است.


تاتامی خرجكار : از اين نوع تاتامی يا كفپوش مهدکودک معمولا در مهد كودك ها و شهر بازی ها و خانه های بازی استفاده ميشود كه نسبت Eva به پلی اتيلن در آن ٢٠ به ٨٠ ميباشد. اين نوع تاتامی وزن سبك تری نسبت به تاتامی فدراسيونی دارد و در ابعاد يك در يك و ٥٠ در ٥٠ و يا ٣٠ در ٣٠ توليد ميشود.

البته تاتامی ٣٠ در ٣٠ بيشتر در ضخامت ١٠ ميل و ١٥ ميل توليد ميشود و بيشتر مصارف خانگی دارد. استفاده كمتر از EVA برگشت پذيری كمتری به تاتامی ميدهد و مقاومت سايشی آن را پايين می آورد ولی در كل كفپوشی استاندارد برای مهدكودك ميباشد.


نكته بسيار مهمی كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه وزن زياد به هيچ عنوان مشخصه خوبی برای انتخاب تاتامی نيست به اين دليل كه عده ای سود جو با استفاده از كربنات ( همان خاك صنعتی ) وزن تاتامی را به شدت بالا ميبرند كه باعث افت شديد كيفيت كفپوش تاتامی ميشود پس در هنگام خريد تاتامی علاوه بر وزن، برگشت پذيری و انعطاف آن را نيز در نظر بگيريد.


آج روی تاتامی اشكال مختلفی دارد كه به صورت غير رسمی لوگوی هر شركت ميباشد به اين صورت كه هر مدل آج مختص يك شركت است و به وسيله آن ميتوان مشخص كرد كه اين تاتامی توليد كدام شركت است.
تعداد و اندازه قفل های تاتامی نيز مانند آج در توليدات شركت های مختلف متفاوت است. تاتامی قفل بزرگ و قفل كوچك كه هر كدام مزيت و معايب خود را دارند.

 

 

انواع تاتامی :

تاتامی عروسكی و تاتامی روكش دار و همچنين تاتامی حروف الفبا و تاتامی اعداد نيز از انواع تاتامی است .

 


فومینو تاتامی ,ميشود ,استفاده ,توليد ,كفپوش ,انواع ,برگشت پذيری ,توليد ميشود ,استفاده ميشود ,انواع تاتامی ,تاتامی فدراسيونی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه قطعات الکترونیک الان بخر تحویل بگیر بیت کوین سال 1399 / سال جهش تولید دانلود سرا coryyc2 Casa معرفی کالا فروشگاهی toop blog