ایسنا/اردبیل همزمان با روز جهانی ناشنوایان باحضور مسئولان استانی از کودکان و خانواده های دارای فرزند ناشنوا تجلیل شد.


به گزارش ایسنا، در این مراسم که در هتل دریای اردبیل برگزار شد، رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان اردبیل در سخنانی با اشاره به اینکه روز ناشنوایان فرصتی برای تجلیل از توفیقات این قشر است، اظهار کرد: ناشنوایان ما با چالش‌های جدی و اساسی در استان مواجه هستند که نیاز است بهزیستی و مراکز توانبخشی استان با تلاش و قدرت بیشتر در این عرصه ظاهر شوند.
شفائی خاطرنشان کرد: به دنیا آمدن کودک دارای معلولیت جسمی علاوه بر اینکه برای خانواده‌ها درد و محنت بزرگی است، در جامعه نیز وظایف گسترده‌ای را ایجاد می‌کند و نیاز است تا دغدغه‌های این قشر توسط مسئولان شنیده شده و محیطی امن و آرام برای حضور این قشر در جامعه فراهم آید.
وی با اشاره به اینکه کودکان معلول نیز حق برخورداری از حقوق اجتماعی را دارند بیان کرد: ما با دو رویکرد اساسی در رفتار با کودکان وارد عمل شده‌ایم که در این بین شناسایی کودکان دارای آسیب شنوایی و ایجاد محیط امن در قالب مدرسه ناشنوایان از عمده وظایف ما محسوب می‌شود.
شفایی ادامه داد: به رغم اینکه این دو رویکرد اولویت اصلی آموزش و پرورش نیست اما ما با احساس مسئولیت در قبال این قشر وارد عمل شده‌ایم و این کودکان و دانش‌آموزان را در مدارس تلفیقی آموزش می‌دهیم.
وی با تاکید بر اینکه هیچ کودکی با هر نوع نارسائی‌ جسمی نباید از حقوق اولیه خود که همان آموزش و حضور در اجتماع است، محروم شود، بیان کرد: در این زمینه آموزش و پرورش در کنار نهاد تخصصی بهزیستی تلاش می‌کند تا کودکان ناشنوا، کم‌بینا و دارای اختلالات ژنتیکی از تحصیل بازنمانند.
رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان اردبیل بیان کرد: عمده این دانش‌آموزان در مدارس عادی و همراه با سایر دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند و در سال‌های اخیر آمار دانش‌آموزان مدارس استثنائی به شدت کاهش یافته است.
در ادامه این مراسم مدیرعامل موسسه گفتاردرمانی بیان نیز مداخلات زودهنگام در درمان ناشنوایی را مهم ارزیابی و اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در تحصیل مهارت‌های زبانی کودکان ناشنوا پیشرفت تکنولوژی‌های مربوط به ناشنوایی و میزان کافی تحریک مغز و زمان مناسب برای تجویز سمعک است.
حمزه محمودی بیان کرد: عوامل موثر در پیشرفت کودکان کم‌شنوا و ناشنوا تشخیص زودهنگام، علت آسیب شنوایی و درجه این آسیب است که در این بین باید مراکز توانبخشی در استان بیش از پیش گسترش یافته و در کنار این خانواده‌ها باشیم تا نیازهای درمانی آنها تامین شود.
وی با تاکید بر کاستن از تعداد مدارس تلفیقی بیان کرد: این مدارس باید به آخرین متدهای آموزشی و وسایل مورد نیاز و مشاوره‌های روانشناسی و گفتار درمان‌های متبحر مجهز شوند.
در این مراسم از مددکاران ناشنوایان، خانواده‌های موفق دارای فرزند ناشنوا، کارآفرین برتر ناشنوا، دانشجوی برتر، ورزشکار موفق، ناشنوای برتر حوزه اشتغال و کودکانی که از مراکز درمانی به مدارس عادی راه یافته بودند با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.


اخبار سلامت ایران کودکان ,استان ,بیان ,مدارس ,آموزش ,ناشنوایان ,استان اردبیل ,آسیب شنوایی ,مدارس تلفیقی ,مدارس عادی ,مراکز توانبخشی ,استثنائی استان اردبیل ,پرورش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی سایت های کسب درامد از اینترنت اینجا همه چی هست دانلود دانشجویی وبلاگ شخصی جلال ترابی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان کتونی مردانه .....مردی از جنس تنهایی ..... یونولیت استاندارد