هنوز هم مدیریت هزینه سوخت برای خیلی‌ها یکی از مهم‌ترین اصول در زمینه خودرو است. با افزایش دغدغه‌های محیط زیستی هم اکثر اران امروزی به دنبال خودروهایی هستند که کمترین مصرف سوخت و بیشترین کارآمدی را داشته باشند. به خصوص این روزها که خودروهای شاسی بلند و کراس اوور بیشترین سهم را در بازار به خود اختصاص داده‌اند و تقریبا ۷۰ درصد خودروهای فروخته شده در سال گذشته را تشکیل می‌دهند، مصرف سوخت به یک اصل مهم تبدیل شده است زیرا این خودروها با توجه به ابعاد و وزنی که دارند مصرف سوختی بالاتر از سدان‌های کوچک‌تر دارند.

در حال حاضر شاسی بلندها و کراس اوورهایی که بهترین مصرف سوخت را دارند الکتریکی یا هیبریدی هستند، اما هرکسی نمی‌تواند خودروی الکتریکی بخرد و در خیلی جاها هنوز زیرساخت‌های مربوط به شارژ این خودروها فراهم نشده است، بنابراین در این مقاله به معرفی ده خودروی شاسی بلند و کراس اوور کم مصرف می‌پردازیم که از سوخت سنتی بنزینی استفاده می‌کنند. ادامه این مقاله را از دنیای آپشن مطالعه کنید تا با کم مصرف‌ترین شاسی بلندها و کراس اوورهای سال ۲۰۱۹ بیشتر آشنا شوید.

 

سوبارو فارستر

مصرف سوخت شهری: ۹.۰۴ لیتر

مصرف سوخت جاده‌ای: ۷.۱ لیتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۱ لیتر

سوبارو فارستر پس از سوبارو اوتبک پر‌ترین محصول شرکت سوبارو است و با کمی بررسی می‌توان علت آن را متوجه شد. این خودرو جادار و راحت است و از نظر فنی عملکرد خوبی دارد و یک سیستم انتقال قدرت تمام چرخ دارد و از همه مهم‌تر، همه این ویژگی‌ها را با قیمتی مناسب در اختیار اران قرار می‌دهد. به لطف موتور ۲.۵ لیتری این خودرو و سیستم انتقال قدرت پیشرفته‌اش، عملکرد این خودرو هم تحسین‌برانگیز است.

نیسان روگ

مصرف سوخت شهری: ۹.۰۴ لیتر

مصرف سوخت جاده‌ای: ۷.۱ لیتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۱ لیتر

نیسان روگ یکی از پر‌ترین خودروهای جهان است و با هیچکس شوخی ندارد. نیسان روگ خودرویی با رانندگی نرم و راحت و رفتاری آرام و متشخص است. شاید بتوان گفت تنها نقطه ضعف آن سر و صدای گیربکس آن در زمان‌هایی است که موتور ۲.۵ لیتری این خودرو حداکثر توان خود را به کار می‌گیرد. نسخه هیبریدی نیسان روگ مصرف کمتری هم دارد و در شهر ۷.۱ لیتر و در جاده ۶.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

تویوتا سی-اچ آر

مصرف سوخت شهری: ۸.۷ لیتر

مصرف سوخت جاده‌ای: ۷.۵ لیتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۱ لیتر

تویوتا C-HR طراحی منحصر به فردی دارد که بر سر آن اختلاف نظر زیادی وجود دارد. این خودرو را می‌توان نسخه کوچک‌تر ولی خشن‌تر تویوتا راو ۴ دانست. موتور ۲.۰ لیتری و چهار سیلندر این خودرو با یک گیربکس خوب جفت شده است. برخلاف خیلی از کراس اوورهای امروزی، تویوتا C-HR تنها در مدل محور جلو عرضه می‌شود.

لکسوس UX 200 

مصرف سوخت شهری: ۸.۱ لیتر

مصرف سوخت جاده‌ای: ۶.۳ لیتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۱ لیتر

مدل جدید لکسوس UX 200 یعنی مدل ۲۰۱۹ کوچک‌ترین شاسی بلند شرکت لکسوس است و مخاطب هدف آن افرادی هستند که در مسیرهای شهری تردد زیادی دارند. هم طراحی داخلی و هم طراحی خارجی این خودرو فوق‌العاده جذاب است و یک نسخه چابک‌تر و سریع‌تر به نام F-Sport از آن نیز عرضه شده است. این خودرو مجهز به یک موتور قدرتمند ۲.۰ لیتری است. در مدل هیبریدی نسخه‌های تمام چرخ هم عرضه شده‌اند اما در مدل بنزینی نه.

هیوندای ا

مصرف سوخت شهری: ۸.۴ لیتر

مصرف سوخت جاده‌ای: ۷.۳ لیتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۸ لیتر

هیوندای ا کراس‌اوور کامپکت و کوچک هیوندای برای مسیرهای شهری است و طراحی آن هم بسیار زیبا و شکیل است. این مصرف سوخت مربوط به مدل مجهز به موتور ۱.۶ لیتری چهار توربوی این خودرو و گیربکس اتوماتیک پایه هفت سرعته است. مدل پیشرفته ‌تر که موتور بزرگ ‌تر ۲.۰ لیتری دارد مصرف سوخت بیشتری هم دارد.

مانیتور پژو پارس

نصب مانیتورفابریک آریو در اصفهان

نصب مانیتور پژوپارس در اصفهان

مانیتور ال ۹۰

نصب مانیتورفابریک ساندرودر اصفهان

کروز کنترل نوتاش در اصفهان

 

منبع: مقالات تخصصی دنیای آپشن


آپشن خودرو | دنیای آپشن مصرف ,سوخت ,خودرو ,شهری ,لیتری ,موتور ,مصرف سوخت ,لیتر مصرف ,سوخت ترکیبی ,سوخت شهری ,سوخت جاده‌ای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه هیبانا ترجمه آهنگ های آندرگراند هیپ هاپ آمریکا - Lyrics Of Underground Hip-Hop دانلود آهنگ جدید bazarganireza کانون هواداران سمپدوریا در ایران اقدام پژوهی تا رمان Taroman.iR | رمان عاشقانه،سایت رمان،دانلود رمان بهنام سون