درمان‌های خانگی گلودرد در زمستان

 

اکنون که زمستان فرا رسیده است، همه افراد در یک مقطع زمانی ممکن است مشکلات شایع زمستانی را تجربه کنند که می‌تواند در طول فصل غیرقابل تحمل شود و یکی از مهم‌ترین آن‌ها سرماخوردگی است. غالبا اولین نشانه شروع سرماخوردگی، گلودردی است که با احساس خارش و یا گاهی درد شدید همراه است. شما می‌توانید از‌این درمان‌های خانگی برای زمانی که آبریزش بینی دارید یا زمانی که در هنگام بلع غذا احساس درد می‌کنید استفاده کنید.


غرغره کردن با آب نمک
یکی از معروف‌ترین روش‌های آزمایش شده برای تسکین درد گلو غرغره با آب نمک است. این امر به دلیل دارا بودن خواص ضد باکتریایی نمک است که اسید‌های موجود در گلو را خنثی می‌کند و باعث کاهش احساس سوزش می‌شود.


چای گیاهی
چای گیاهی برای رهایی ازآنفلوانزا مفید است. بدین منظور ۲ تکه ریشه زنجبیل، ۲ تکه چوب دارچین و ۳ تکه ریشه شیرین‌بیان را به فنجان چایتان بیفزایید تا آن را به راحتی به یک چای گیاهی تبدیل کنید! این نوشیدنی حداقل سه بار در روز بنوشید.


شیر زردچوبه
طبق آیورودا، همه افراد از کودکان تا بزرگسالان باید شیر را با زردچوبه و زعفران بنوشند تا از سرماخوردگی و سرفه جلوگیری شود. یک لیوان شیر زردچوبه یا شیرطلایی گرم هنگام خواب باعث تسکین گلودرد و حتی سرفه‌های مداوم می‌شود.


سیر
هنگامی‌که در گلویتان احساس درد می‌کنید، جویدن سیر خام کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد، زیرا دارای ترکیبی به نام آلیسین است که می‌تواند ویروس سرماخوردگی موجود در بدن را از بین ببرد. یک حبه سیر را در دهانتان قرار دهید و به آرامی‌آن را گاز بگیرید.

 

منبع: آفتاب یزد

 

 

سرماخوردگی ,زمانی ,درمان‌های خانگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه ثائر دانلود آهنگ های ایرانی تجربه ترک اعتیاد به تریاک و پاک بودن خبرنامه فیلم و سریال ایرانی و خارجی سایتی برای همه شناخت امام زمان:کلید رستگاری فروش کشمش ضایعاتی zis10