کنسانتره اکسیژن چگونه کار می کند؟
Air, 80% Nitrogen and 20% Oxygenکنسانتره های اکسیژن دستگاه های پزشکی هستند که به افرادی که میزان اکسیژن کمی در خون خود دارند کمک می کند. آنها با وصل کردن دستگاه به یک پریز برق یا با استفاده از باتری تغذیه می شوند. در صورت استفاده از باتری ، باید آن را با وصل کردن آن به یک پریز برق شارژ کنید. بیشتر کنسانتره ها همچنین دارای آداپتور هستند بنابراین می توانید هنگام رانندگی از دستگاه استفاده کنید.

یک کنسانتره اکسیژن هوا را دریافت می کند ، آن را تصفیه می کند و سپس هوای تازه تشکیل شده را توزیع می کند. قبل از اینکه وارد کنسانتره شود ، هوا از 80 درصد نیتروژن و 20 درصد اکسیژن تشکیل می شود. کنسانتره اکسیژن ساز از آن هوا استفاده می کند و از آن به عنوان 90 تا 95 درصد اکسیژن خالص و 5 تا 10 درصد نیتروژن خارج می شود. ازت جدا شده و بیشترین مقدار اکسیژن ممکن را به بیمار می دهد ، زیرا گرفتن این درصد اکسیژن بدون کمک دستگاه پزشکی دشوار است.How Does an Oxygen Concentrator Work?
فرآیند غلظت 5 مرحله ای:
1. هوا را از اتاق می گیرد.
2. اکسیژن را فشرده می کند.
3. ازت هوا را از هوا خارج می کند.
4- نحوه تحویل هوا را تنظیم می کند.
5- هوای خالص را تأمین می کند.

نحوه کار یک کنسانتره اکسیژن - تبدیل هوا به اکسیژن
بخش های زیادی وجود دارد که یک کنسانتره اکسیژن قابل حمل را تشکیل می دهند. یک کمپرسور و فیلتر بستر غربال چند قسمت اصلی هستند. کمپرسور هوای فیلتر شده را درون کنسانتره فشرده می کند ، سپس هوا را در جریان مداوم قرار می دهد.

هوای فشرده شده به سمت فیلترهای تخت غربال حرکت می کند. فیلتر بستر غربال نقش مهمی را ایفا می کند ، زیرا دستگاهی است که نیتروژن را از هوا خارج می کند. ماده ای به نام زئولیت ، که یک مکعب میکروسکوپی شش طرفه و دارای سوراخ از هر طرف است ، در بستر غربال است و این همان چیزی است که نیتروژن را از هوا خارج می کند.

دو تخت غربال در کنسانتره قرار دارد. پس از اولین بار هوا در کنسانتره فشرده می شود ، وارد اولین بستر غربال می شود. اکسیژن به مخزن محصول ارسال می شود. اولین بستر غربال با نیتروژن پر می شود. در مرحله بعد جریان گاز تغییر می یابد و هوای فشرده شده به بستر غربال دوم منتقل می شود. اولین کمپرسور تختخواب الک شده به اتاق بیرون فرستاده می شود و هوا از مخزن محصول به اولین تخت غربال برمی گردد.

افت فشار از بستر اول و ضعیف شدن اکسیژن باعث می شود زئولیت نیتروژن را آزاد کند. اکسیژن و نیتروژن به هم باز می گردند و به صورت هوای معمولی در اتاق آزاد می شوند. هوا سپس فشرده شده و به غربال دوم فرستاده می شود که در آن اکسیژن از طریق آن به مخزن محصول منتقل می شود. بعد از چند ثانیه کل چرخه دوباره با الک اول شروع می شود.

سایر بخش های مهم سیستم خنک کننده است که غلظت اکسیژن قابل حمل را از گرمای بیش از حد محافظت می کند و کانول بینی که پس از عبور اکسیژن از اکسیژن تصفیه شده ، کلیه فیلترهای تخت غربال را منتقل می کند. کانول به بهبود جذب اکسیژن کمک می کند.

How an Oxygen Concentrator Works

آیا غلظت اکسیژن قابل حمل برای روز و شب مناسب است؟
غلظت اکسیژن قابل حمل برای تنظیم اکسیژن دو تنظیم دارد: دوز پالس و جریان مداوم . حالت دوز پالس معمولاً برای استفاده در روز استفاده می شود ، زیرا هنگام استنشاق هوا از طریق کانول عبور می کند. کنسانتره ها با تکنولوژی دوز پالس نیز در طراحی جمع و جور تر هستند و عمر باتری طولانی تری را ارائه می دهند.

حالت جریان مداوم جریان هوای ثابت را از طریق لوله ها تأمین می کند. برای افرادی که در هنگام خواب به اکسیژن احتیاج دارند ، این حالت بهترین گزینه است.

مزایای غلظت اکسیژن
غلظت اکسیژن قابل حمل و خانگی هر دو دارای مزایای بی شماری برای بیمارانی هستند که به اکسیژن درمانی نیاز دارند. آنها بسیار خطرناک تر از سیلندرهای اکسیژن سنتی هستند که در صورت پارگی یا نشت ، می توانند باعث افزایش یا افزایش احتراق آتش شوند. از طرف دیگر کنسانترنهای اکسیژن چنین خطری ندارند. کنسانترورهای اکسیژن خانگی و قابل حمل که می توانند اکسیژن خود را "ساخته" کنند ، نسبت به مخازن اکسیژن قدیمی قدیمی محبوب تر و مورد استفاده قرار می گیرند. مزیت اصلی دیگر سهولت و افزایش توانایی جابجایی با اکسیژن است. کنسانتره های قابل حمل اکسیژن حتی در هواپیماها اکسیژن لازم را در هر مکانی که کاربر می رود تأمین می کنند. FAA (اداره حمل و نقل هوایی فدرال) این قانون را تصویب كرده است كه به کلیه مسافرانی كه به اکسیژن احتیاج دارند ، مجاز به كنترل كننده های اکسیژن قابل حمل مصوب FAA در تمام هواپیماهای آمریكایی با بیش از 19 صندلی هستند. خطوط هوایی خارجی همچنین باید کنسانترورهای اکسیژن قابل حمل را در کلیه پروازها به داخل و از خاک ایالات متحده مجاز سازند.

اکسیژن ,کنسانتره ,غربال ,قابل ,هوای ,بستر ,اکسیژن قابل ,بستر غربال ,کنسانتره اکسیژن ,جریان مداوم ,درصد اکسیژن ,اکسیژن احتیاج دارند ,کنسانتره اک? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

املاک باران 2020 tworkofi shop تعمیرات ویرپول در تهران دانلود مقاله، دانلود کتاب، دانلود رایگان کتاب closed تدریس خصوصی مکالمه، آیلتس، تافل راهنمای کنکور