کارکرد رسانه، صرفا انعکاس «حال و گذشته» و رقابت بر سر «روایت ساده از رخدادها نیست». باید انتظار از رسانه را ارتقا داده و به رسانه «بُعد» و رویکردی جدید بخشید و آن «بُعد» همان «آینده» است.

     رومه‌نگاری می‌تواند با گشودن بُعد آینده، تمایز و خصوصیتی جدید برای خود خلق کند. رسانه‌ی کامل، رسانه‌ای است که بتواند چشم‌انداز روشنی از آینده را نیز در منظر مخاطب قرار دهد. مخاطبی که دیگر حتی عنوان تعاملی آقای کاستلز برای او کافی نیست. رومه‌نگار آینده با مسلح شدن به فرآیند جستجوی هوشمند و فهم و تحلیل کلان داده‌ها و برقراری پلی میان تگذاران و تحلیلگران اجتماعی، می‌تواند افق‌های آینده را برای مخاطب ترسیم کند. در این فرایند، ضرورت و ثمره‌ی پیوند رسانه با علوم مدرن مرتبط با شبکه، داده و آینده پژوهی و بهره‌گیری اصحاب رسانه از ایده‌های متخصصان این علوم در تصحیح و ارتقاء رسانه‌های آینده‌نگر قابل کتمان نیست. 

     ابوالفضل فاتح با بیان مطلب بالا همچنین در مقاله ای در خصوص گشودن بُعد آینده در تولید محتوا نوشته است: «آینده پیوسته در حال تغییر است» و با توجه به آن که رسانه در این فرایند تغییرپذیر، تا چه اندازه به‌ روزتر بوده و ت «خود - ترمیمی پیوسته» و تصحیح اطلاعات را لحاظ کرده باشد، تأثیرگذاری‌اش بر حال و آینده، عمق و توسعه بیشتری می‌یابد. رسانه‌هایی هستند که موضوع خود را تحولات دهه‌های آینده‌ی جهان قرار داده‌اند و پیوسته براساس اطلاعات دریافتی، میزان خطای خود در پیش‌بینی آینده را تقلیل می‌دهند. این رسانه‌ها حتی اگر پاسخ یا راه حلی کامل برای آینده نباشند، حداقل می‌توانند « پرسشی ارزشمند در برابر آینده » باشند. اگر رسانه‌ها در پیش‌بینی‌ها و گشودن بعد آینده، علمی و مسئولانه عمل کنند، با چنین رسانه‌هایی مردم زندگی خود را تنظیم خواهند کرد و آماده می‌شوند با شناخت و تصویر روشن‌تری به سراغ آینده بروند. این گونه رسانه‌ها برای مخاطبان و تصمیم‌گیران نقش قطب‌نما را ایفا خواهند نمود.

راه اندازی وب سایت شفقنا آینده

     نگاه غالب بر رسانه ها طی سال های اخیر،  معطوف و متمرکز بر بازتاب رویدادها و رخدادها در دو بازه زمانی گذشته و حال بوده است و شاید کمتر  تمرکزی به بعد «آینده» در رسانه شده است. رسانه ها از آن رو که به عنوان رکنی از ارکان مهم تگذاری و تصمیم سازی در  جوامع ایفای نقش می کنند، نیاز است تا بیش از پیش، عنصر  آینده را در محتوای خود مد نظر قرار دهند. از همین روی،  خبرگزاری شفقنا با راه اندازی «شفقنا آینده»  در تلاش است تا با  تولید، ترجمه و گردآوری اخباری که به آینده معطوف است از جمله انواع پیش بینی ها، احتمالات، نظرسنجی ها و اخبار  و تحلیل های آینده، مخاطبان ارجمند خود را به رخداد های پیش روی مهمان نماید

آینده ,رسانه ,آینده، ,اندازی ,رسانه‌ها ,گشودن ,گشودن بُعد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه اینترنتی ایران شاپ شرکت مقاوم سازی افزیر خبرگزاری جوان سایت فیلم برگر رمان ماکانی دریا و باران دانستنی های مهم در ساخت سمعک عشق و دوستی غغنوس توصیه برای مشتری