تعریف محدوده دمایی چیلر و برج خنک کننده
 

اگر آب گرم مصرف کننده و دمای خنک مورد نیاز در محدوده ۱۰۰+ درجه تا ۵۰ درجه سانتیگراد است استفاده از برج خنک کننده خشک پیشنهاد می شود. در برج خنک کننده خشک آب تبخیر نمی شود بنابراین در مناطق نیمه خشک مانند تهران که با کمبود آب مواجه هستیم بهترین گزینه است. در این سیستم آب در داخل کوئل های طولانی عبور کرده و همزمان هوا به وسیله فن از روی کوئل ها عبور کرده و آب درون کوئل را خنک می کند. در برج خنک کننده خشک دمای قابل دسترس ۵ درجه بالای حداکثر دمای خشک محیط است یعنی اگر حداکثر دمای خشک در تهران در تابستان ۴۵ درجه باشد برج خنک کننده خشک می تواند دمای آب را تا ۵۰ درجه سانتیگراد خنک نماید.
حال اگر دمای آب گرم و آب سرد مورد نیاز مصرف کننده در محدوده ۵۰ درجه سانتیگراد تا ۲۷ درجه سانتیگراد باشد استفاده از برج خنک کننده مرطوب پیشنهاد می گردد. برج خنک کننده مرطوب که مختصرا برج خنک کننده نامیده می شود براساس تبخیر کار می کند و می تواند دمای آب را تا نزدیکی دمای مرطوب پایین بیاورد. دمای مرطوب در تهران حدود ۲۴ درجه سانتیگراد است و برج خنک کن می تواند تا دمای ۲۷ درجه سانتیگراد آب را خنک نماید.
اگر دمای آب گرم و سرد مورد نیاز مصرف کننده در محدوده ۲۷ درجه سانتیگراد تا ۰ درجه سانتیگراد باشد استفاده از چیلر پیشنهاد می گردد. چیلر ها به چیلر های تراکمی و جذبی تقسیم می شوند که با استفاده از سیکل مکانیکی دمای آب را کاهش می دهد. هزینه اولیه چیلر بسیار بالا است و مصرف انرژی در آن به مراتب از برج خنک کننده بیشتر است.

بنابراین باید با توجه به محدوده دمایی چیلر و برج خنک کننده دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. استفاده از دستگاه متناسب می تواند کمترین مصرف انرژی و هزینه اولیه را به دنبال داشته باشد. هر چه نیاز به آب خنک تری باشد باید بهای بیشتری پرداخت شود و این آب خنک ارزشمند است. چیلر های معمولی مورد استفاده در ساختمان ها معمولا دمای خروجی ۷ درجه دارند ، یعنی آب سرد ۷ درجه را به فن کوئل ها می فرستند که برای خنک کردین محیط مورد استفاده قرار می گیرد. برج های خنک کننده که با چیلر ها کار می کنند معمولا دمای ۳۷ تا ۴۰ درجه را به ۳۰ تا ۳۲ درجه تقلیل می دهند. هیچ وقت از برج خنک کننده برای خنک کردن هوای محیط استفاده نمی شود بلکه هر دستگاه با توجه به دمای مورد نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور :09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1

دمای ,درجه ,کننده ,استفاده ,چیلر ,سانتیگراد ,درجه سانتیگراد ,مورد نیاز ,مصرف کننده ,مورد استفاده ,هزینه اولیه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ترجمه متن درس های عربی دهم فروشگاه ویسکا مرکز مشاوره اجاره خودرو شرکت حسابان نماینده آموزش سپیدار در ورامین وانوشه دانلود مقاله، دانلود کتاب، دانلود رایگان کتاب خریدو فروش ووچرپرفکت مانی وبیت کوین