این مقاله اختصاص داده شده به توضیحات و معرفی محصول اره باغبانی و کمان اره. اره باغبانی و کمان اره دو نوع متفاوت از دسته بندی اره دستی ها می باشند. اره باغبانی و کمان اره هردو از یک تیغه صاف با ضخامت متفاوت و نوع دندانه های متفاوت از هم برای برش استفاده می شوند. همچنین تفاوت این دو در نوع برش و ضخامت برشی است که ایجاد می کنند.

اره باغبانی

باغبانی یکی از مهمترین رشته هایی است که عللاقه مندان بسیاری را به خود اختصاص داده است. در باغبانی ابزار و وسایل بسیاری است که اهمیت خاص و بالایی برای پرورش انواع گیاهان و درختان را دارد. یکی از مهم ترین ابزار آلات باغبانی استفاده از اره باغبانی است. این نوع اره از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. به گونه ای که چندین طرح متفاوت و با استفاده های متنوع از این محصول تولید شده است.

 

اره باغبانی صاف

این نوع اره باغبانی برای برش انواع چوب با ضخامت و تراکم های متفاوت استفاده میشود. البته به این نوع اره باغبانی ها، اره نجاری نیز می گویند. اره نجاری دندانه هایی از نوع چپ و راست دارد که برای براده برداری انواع چوب استفاده می شود. از این اره برای استفاده و فینیشینگ خوب روی سطح چوب نمی توان استفاده کرد و فقط برای برش می توانید از اره نجاری استفاده نمایید.

 

اره باغبانی کمان

نوع دیگری از اره باغبانی وجود دارد که به این نوع اره باغی، اره باغبانی کمان می گویند. علت اصلی نام نهادن این محصول این است که سری خاصی از اره باغبانی هستند که این اره باغبانی بدنه ای کمان مانند با دندان های ریز تر و گام های کوچک تری دارند. این گام ها باعث می شوند که برش تمیز تر بهتری هنگام کار و برش انواع شاخه ها برجای بماند. برش این اره باغبانی بسیار دقیق تر و سریع تر می باشد. زیرا دندانه ها دارای زاویه شده و به یکدیگر نزدیک تر هستند.

کمان اره

برای استفاده از کمان اره نیاز است که دوره های خاصی را بگذرانید، تا مهارت لازم برای استفاده از تیغ اره مویی کمان اره را بدست آورید. همچنین برای استفاده از کمان اره نیاز به گیره پیشکار نیز دارید. گیره پیشکار برای نگهداری قطعه کار در محل خود استفاده می شود. به این دلیل به گیره پیشکار نیاز است که تیغه کمان اره بسیار نازک بوده و برای برش های بسیار دقیق و گاهاً هنری استفاده می شود.

گیره پیشکار

گیره پیشکار را گیره معرق کاری نیز می گویند. این گیره از یک فلز U شکل و پیچی بزرگ تشکیل شده است که برای بسته شدن قطعه کار به چوب پیشکار استفاده می گردد. گیره پیش کار بسیار برای معرقکاری مهم و حائز اهمیت است. گیره پیشکار معرق کاری یک گیره فلزی مخصوص می باشد که از دو فک ثابت و یک پیچ یا میله لغزان تشکیل شده است. پیشکار یک تخته مخصوص در معرق کاری است که باید به میز کار وصل شود که برای وصل شدن به گیره مخصوصی نیاز دارد گیره به شکلی طراحی شده است که در هر قسمتی از میز قابل نصب می باشد. گیره در قسمت دایره ای شکل تخته پیشکار قرار می گیرد همچنین نقش مهمی در افزایش تسلط و راحتی کاربر دارد و از تکان خوردن طرح جلوگیری می کند. قابل ذکر است که در بعضی موارد به گیره پیشکار معرق، گیره L شکل  نیز می گویند.

 

باغبانی ,گیره ,استفاده ,کمان ,پیشکار ,انواع ,گیره پیشکار ,معرق کاری ,برای استفاده , اره باغبانی ,اختصاص داده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین سایت روژیات همه چی موجوده معلمانه طراحی دکوراسیون و تجهیز سالن کنفرانس,همایش و آمفی تئاتر یوسف گمگشده باز آید به کنعان غم مخور... بازیافت پلاستیک غغنوس تیکه کلام