رادیاتور
رادیاتور یکی از تجهیزات تبادل حرارت در سیستم های گرمایش هستند که با عبور سیال آب با دمای بالابا محیط اطراف تبادل حرارت میکنند. رادیاتور(Radiator) یا شوفاژ نوعی مبدل حرارتی است که در گرمایش از آن استفاده می شود. استفاده از این سیستم امروزه کاربرد فراوانی در گرمایش داخلی دارد.عمل گرمایش در رادیاتور از طریق لوله های حاوی آب گرم دیگ است که درون آن گردش می کند و حرارت  را توسط جابه جایی منتقل می کند. بخشی از انتقال حرارت رادیاتور هم بر اثر تابش از سطح پره ها اتفاق می افتد. معمولا به دلیل نفوذ هوا از طریق پنجره ها و درزهای آن و توزیع بهتر حرارت، رادیاتور را زیر پنجره نصب می کنند و تعداد پره ها بسته مساحت اتاق و اتلافات آن دارد.
برای جبران اتلاف گرمایی ساختمان از وسایل پخش کننده گرما استفاده می شود.رادیاتور شوفاژ که در واقع نوعی مبدل حرارتی است یکی از متداول ترین تجهیزات گرمایشی در ساختمانها است.گرمایش در رادیاتور از طریق گردش آب گرم تولیدی توسط پکیچ یا موتور خانه در داخل آن و به دو طریق همرفتی و تابشی اتفاق می افتد.آب گرم توسط پمپ سیرکولاتور مدار گرمایش و از طریق لوله رفت وارد رادیاتور شده و پس از گردش در داخل رادیاتور گرمای خود را از دست داده و از طریق لوله برگشت جهت گرم شدن مجدد به پکیج یا دیگ موتور خانه بر می گردد.مناسب ترین موقعیت برای نصب رادیاتور فضای زیر پنجره ها است که سبب ایجاد گردش هوای مطبوع و توزیع مناسب گرما در فضای  اتاق می شود
رادیاتور ایده آل رادیاتوری است که انرژی کمتری مصرف کند و راندمان بالاتری داشته باشد، بتواند بیشترین ظرفیت حرارتی را در کمترین فضای ممکن ایجاد کند، ثبات حرارتی بهینه داشته باشد؛ یعنی دمای اتاق را در حدی از گرما حفظ کند، همچنین رادیاتور باید با فضای مورد نیاز و سیستم تولید گرمایش یعنی موتورخانه تناسب داشته باشد. از لحاظ ظاهری هم زیبایی و تناسب رادیاتور با دکوراسیون منزل شما حائز اهمیت است، کیفیت رنگ، مقاومت دربرابر زنگ زدگی و مقاومت مکانیکی، داشتن سطح صاف و بدون لبه تیز فاکتورهای بسیار مهمی هستند.

رادیاتور ,گرمایش ,طریق ,حرارت ,گردش ,حرارتی ,طریق لوله ,موتور خانه ,مبدل حرارتی ,نوعی مبدل ,تبادل حرارت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ویدئو گرام باربری ظریف بار صالح امتحان کد eatallth Online-Business کهربا رنگ