تنظیم دما: دمای نامناسب نیز سرعت هیدرولیز شدن غشای اسمز مع را افزایش می دهد. به همین دلیل تنظیم دمای آب ورودی نیز امری بسیار مهم است. معمولا دمای مناسب بین 20 تا 25 درجه است. حداکثر دمای قابل تحمل برای دو غشای اسمز مع به شرح زیر است. غشای سلولز استات 30 و غشای پلی آمید 35 درجه سانتی گراد است.
کنترل عوامل رسوب کننده: مواد اکسید شونده  همانند اکسید ها و هیدروکسید های آهن، منگنز و سیلیس می توانند در طی فرآیند املاح زدایی با رسوب نمودن روی غشا مشکلاتی را به وجود آورند و در نتیجه کارایی غشای فرآیند اسمز مع را کاهش دهند. ترکیب هگزا متا فسفات را می توان برای کنترل این عوامل رسوب کننده، مورد استفاده قرار داد.
سختی گیری اولیه: می توان برای کاهش بار روی ممبران های اسمز مع بخشی از سختی آب ورودی را توسط سختی گیر رزینی کاهش داد.
نکته بسیار مهم: همان طور که پیش تر گفته شد با توجه به کیفیت آب ورودی تعدادی از مراحل گفته شده به عنوان پیش تصفیه، در مدار تصفیه آب اسمز مع قرار داده می شود.
2. افزایش فشار ( پمپ فشار قوی) اسمز مع
آب تغذیه بعد از انجام تصفیه مقدماتی که در فوق گفته شد به وسیله یک پمپ فشرده می شود تا پتانسیل عبور از غشای اسمز مع را دارا باشد. سپس آب پر فشار به سمت ممبران های سیستم اسمز مع هدایت می شود. حداکثر فشار مجاز برای غشاهای پلی آمید 28 اتمسفر و برای سلولز استات 60 اتمسفر می باشد. این حداکثر فشار غشاهای اسمز مع با توجه به تجهیزات مورد استفاده تعیین می شود. یک شیر کنترل به منظور تنظیم فشار در اسمز مع مورد استفاده قرار می گیرد. برای آب های با TDS بالا که نیاز به تامین فشار بالا در اسمز مع است لازم است از غشا از جنس سلولز استات انتخاب شود. میزان افزایش فشار باید به گونه ای باشد تا بر فشار اسمزی (قابل محاسبه از طریق روابط)، افت فشار ناشی از عبور از منافذ غشا و فشار تراویده غلبه کند. اگر میزان افزایش فشار را در دبی آب ورودی ضرب کنیم توان مورد نیاز جهت پمپ آب به سیستم اسمز مع محاسبه شده و از این طرق می توان پمپ مناسب جهت سیستم اسمز مع را انتخاب کرد. پمپ مناسب برای اسمز مع پمپی است که توان واقعی آن بیشتر از توان محاسبه شده باشد.

 

گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي


* عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
* فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
* ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
* دستگاه تصفيه آب سي سي کا
* انواع هاي دستگاه تصفيه آب
* انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس از 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
* و نصب و خدمات پس از تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض هاي تصفيه آب به خريداران عزيز

کارشناس نعمتي :09175956589

آدرس:شعبه 1- شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4
شعبه 2- شیراز بلوار صنایع بعد از شهرک آرین به سمت گلستان روبروی شیمی گیاه بعد از کوچه دکتر حسابی نبش کوچه28/1

 

اسمز ,مع ,فشار ,تصفيه ,غشای ,دستگاه ,اسمز مع ,دستگاه تصفيه ,افزایش فشار ,سیستم اسمز ,غشای اسمز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مستر آنلاین عشق سفر Oxynet | اکسینت مشاوره تحصیلی دیزل ژنراتور 1000 KVA | دیزل ژنراتور کوپله فابریک کمپانی چجوری ثبت میشه؟