فرض کنید که در یک محدوده خاص مثلا *امریکا* ۲ نفر زندگی میکنند. یک نفر مهارتش در دامداری است یک نفر مهارتش در بافندگی است. دامدار در طول سال شیر و گوشت دام را مصرف می کند و پشم دام را چون بیش از نیازش هست دور می ریزد. نفر دوم مهارت بافندگی دارد اما نمی داند چه چیزی را ببافد. شخصی پیدا شود که پشم گوسفند دورریختنی را به قیمت۱ ریال اری کند، و دامدار که پشم را دور می ریخته با رضایت کامل آن پشم را به ار می د.ار آن پشم را نزد بافنده ببرد به او نیز ۱ ریال بدهد و طرحی را به بافنده بدهد، بافنده با رضایت خاطر از اینکه بابت مهارت بافندگی که سودی برایش نداشت اینک ۱ ریال کاسب می شود با استفاده از طرح یک کلاه ببافد و تحویل آورنده پشم دهد. اورنده پشم ۱ ریال بابت پشم گوسفند پرداخته و ۱ ریال بابت هزینه بافنده برداخت کرده، او اینک کلاه که محصول نهایی است را به قیمت۴ ریال در ناحیه ای دیگر بد، او ۲ ریال هزینه کرده اما ۴ ریال به دست آورده، به نظر شما ۲ ریال اضافه شده سهم کیست.
من فقط می خوام نظر عزیزان رو بدونم پسرم کلاس ۳ دبستان هست میگه ۲ ریال سهم سرمایه گذاره هست. اما تو کت من نرفت. یه استاد اقتصاد ی هم داشتیم اون هم موافق نظر پسرم بود اما اونم تو کت من نرفت
 اگه اون دو نفر دامدار و بافنده دست به یکی بکنن و ۱ ریال رو به زور ازش بگیرن و شما اونجا باشی طرف کی میگیرین؟
 جوامع توسعه یافته قرن ۱۸ سر همین موضوع به جمع بندی رسیدن و راهشون رو انتخاب کردن. یه گروهی گفتند که ۱ ریال اضافی سهم کارگر بافنده هست اینها همون *کمونیست* ها هستند. یه گروهی گفتند سهم شخص سوم یا همون کارافرین یا در اسطلاح قدیمی تر سرمایه گذار هست. اینها همون *لیبرال* ها هستند. اما یه گروهی هم گفتند که اصلا پول باید حذف بشه یعنی هیج ریالی نباید وسط باشه اینها همون *آنارشیست* ها هستند. 
➕عزیزانی که حق رو به شخص سوم میدن مکتب فکریشون *لیبرال* هست ➕
اینها مکاتب هستند فحش یا توهین نیست که کسانی رو بهش نسبت می دیم.

ریال ,بافنده ,گفتند ,اینها ,گروهی ,بابت ,اینها همون ,گروهی گفتند ,ریال بابت ,مهارت بافندگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت موزیک غرب دانلودسریال دانلودفیلم دانلوداهنگ پله های دانش برترین ها آوید صنعت لاور موزیک حس زیبا سایت اینترنتی تایم