وَ مَا كَانَ لِنَبِيٍّ أَنْ يَغُلَّ وَ مَنْ يَغْلُلْ يَأْتِ بِمَا غَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثُمَّ تُوَفَّى كُلُّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ وَ هُمْ لَا يُظْلَمُونَ (آل عمران / آیه 161)

???? ترجمه:
(گمان كرديد ممكن است پيامبر به شما خيانت كند؟! در حالي كه) ممكن نيست هيچ پيامبري خيانت كند! و هر كس خيانت كند، در روز رستاخيز، آنچه را در آن خيانت كرده، با خود (به صحنه م) مي‏آورد؛ سپس به هركس، آنچه را فراهم كرده (و انجام داده) است بطور كامل داده مي‏شود؛ و (به همين دليل) به آنها ستم نخواهد شد (چرا كه محصول اعمال خود را خواهند ديد).

خیانت ممنوع؛ با توجه به گمانی که برخی از مسلمانان به پیامبر در خصوص خیانت در تقسیم غنائم داشتند، خداوند در اين آيه ساحت مقدس پيامبران را بطور كلى از خيانت منزه داشته و مى گويد: اساسا چنين چيزى شايسته مقام نبوت نيست . روشن است خيانت براى هيچكس مجاز نيست خواه پيامبر باشد يا غير پيامبر بنابراین خداوند در ادامه نتیجه گناه خیانت را بیان می فرماید : (هر كس خيانت كند، روز رستاخيز آنچه را در آن خيانت كرده ، به عنوان مدرك جنايت بر دوش خويش حمل مى كند و يا همراه خود به صحنه م مى آورد) و به اين ترتيب ، در برابر همگان رسوا مى شود. در واقع با توجه به مساءله تجسم اعمال آدمى در قيامت ، عين چيزهائى كه در آن خيانت شده به عنوان سند خیانت بر دوش خيانت كنندگان و يا به همراه آنها خواهد بود.


 

خيانت ,خیانت ,آنچه ,نيست ,پيامبر ,صحنه م ,خيانت كند، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قـشـم مـد ایـرانـیـان دیگه سانگ آرام دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. طرحواره درمانی سئو + فروشگاه دانلود سرا هپی سانگ - دانلود آهنگ شاد جدید