چرا کتاب بخوانیم؟

یکی از عمده ترین دلیل های پایین بودن سرانه ی مطالعه در کشور، بی اطلاعی از فایده ها و البته چرایی کتاب خواندن است. عموم مردم (حتی گاهی کتاب خوان های حرفه ای نیز)، درک و دریافت درست و مدونی از چرایی کتاب خواندن ندارند. بسیار هستند مردمی که سال ها است کتاب می خوانند و با این حال، اگر از آن ها درباره ی چرایی کتاب خواندن و دلیل مطالعه شان بپرسید، چندان نسبت به این موضوع آگاه نیستند و نمی توانند پاسخ مناسبی برای این پرسش بیابند.
این یادداشت در تلاش است تا به عمده ی نکته ها و دلیل هایی که برای کتاب خواندن می توان در نظر گرفت، پاسخ دهد.

1. کتاب خواندن و انتقال دانش

مهم ترین دلیل و چرایی کتاب خواندن را شاید بتوان انتقال داده، اطلاعات و دانش دانست. کتاب به شما این فرصت را می دهد تا بدون تجربه کردن و صرف هزینه، به دانش و اطلاعات کافی و مورد نیاز تان درخصوص زمینه های مختلف دست یابید و به همین دلیل است که می بینیم گونه های مختلف کتاب هم چون کتاب های علمی، کتاب های مرجع، کتاب های دایره المعارف، کتاب های اطلس، کتاب های تاریخی، کتاب های جغرافیایی و دیگر کتاب های مشابه، پدید آمده اند.

2. کتاب قدرت درک و تفکر را افزایش می دهد

کتاب خواندن ورزش ذهن است و سبب قوی تر شدن قدرت یادگیری، حافظه و تفکر می شود. پژوهش های متعدد و زیادی در زمینه ی کتاب نشان داده اند که کتاب خواندن خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد و از شدت آن می کاهد. کتاب خواندن ذهن و مغز را پیوسته درگیر ورزش و فعالیت می کند و همین سبب می شود تا مغز همواره در حالت آماده و فعال برای فکر کردن، باقی بماند.

3. کتاب خواندن استرس را کاهش می دهد

پژوهش های زیادی به این نتیجه دست یافته اند که کتاب خواندن بیش از گوش دادن به موسیقی و پیاده روی در کاهش استرس نقش و اهمیت دارد. کتاب خواندن استرس را کاهش می دهد و به فرد این امکان را می دهد تا در فضایی آرام و آسوده به تفکر بپردازد.

4. کتاب خواندن سبب افزایش حافظه و قدرت به یاد سپاری می شود

تا به حال زیاد شنیده ایم که کتاب خواندن سبب افزایش حافظه و قدرت به یاد سپاری می شود، با این حال کم تر کسی تا کنون به چرایی این موضوع و دلیل آن اشاره کرده است. کتاب خواندن، به ویژه کتاب های داستانی، علمی، تاریخی و جغرافیایی که سر شار از نام انسان، مکان، شخصیت و رویداد های متعدد هستند، سبب رت حافظه می شوند. فرد با خواندن کتاب های تاریخی، داستانی و علمی، همواره خود را در معرض و ملزم برای به یاد سپاری حجم بالایی از داده و اطلاعات می یابد و همین سبب می شود تا مغز و حافظه فعال تر و مساعد تر عمل کند.

5. کتاب خواندن قدرت تخیل خواننده را افزایش می دهد

کتاب خواندن، به ویژه کتاب های داستانی، نقش موثر و تعیین کننده ای در رت تخیل و تصویر سازی خواننده دارد. کتاب به این دلیل که از محتوای متنی بهره می برد و محتوای تصویری ندارد، خواننده را وادار می کند تا خود به تصویر سازی، تخیل و ایجاد ایماژ های داستان و نوشته بپردازد.

کتاب ,خواندن ,دلیل ,افزایش ,قدرت ,چرایی ,کتاب خواندن ,چرایی کتاب ,رت ,ویژه کتاب ,قدرت تخیل ,کتاب خواندن استرس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

closed دانلود آهنگ های جدید ابزار و قالب های چتا ویلم | دانلود فیلم و سریال شیر استیل طراح و اجرای حرفه ای حفاظ استیل Braydoniupnmw63 situs مخزن آب بلوتیوب | مرجع دانلود فیلم سریال کلیپ و آهنگ