دیشب بالاخره شهامت به خرج دادم و اکانت اصلی اینستاگراممو بستم! 

این چند وقت خیلی بهش فکر کردم

به چک کردن اینستام اعتیاد پیدا کرده بودم، به خوندن خبرهایی که اغلب یا بی فایده ان یا ناراحت کننده و تنش زا.  چه فایده داره که بدونم فلان سلبریتی چی گفت و چی کار کرد و چی پوشید؟ یا چه فایده داره که بدونم اوضاع ی و اقتصادی خودمون و دنیا پوکیده در حالیکه بوی گنده اوضاع به مشام میرسه و نیازی به خوندن و دیدنش نیست. نمیگم بی خبری و ناآگاهی خوبه ولی بنظرم دونستن و آگاهی چهارچوب و حد و مرزی داره که سرچ اینستا این حد و مرزها رو دریده و مردم رو توی طوفان اطلاعاتی میخکوب کرده! گاهی اوقات احساس میکردم دارم توی دریای اطلاعات خفه و متلاشی میشم و هیچ کنترلی برای نجات پیدا کردن از امواج اطلاعاتی که از هر سو هجوم میاوردن نداشتم 

دیگه از شلوغی و بریز و بپاش های نمایشی اون فضا هم خسته شدم،  واقعا چه فایده ای داره دیدن زندگی ادمهایی که تو قاب اینستا اینقدر بی نقص و خوشبختن و خارج از قاب خدا عالمه با چه بدبختی ها و اختلالات روانی و اجتماعی دست و پنجه نرم میکنن!

با خودم فکر کردم چه فایده داره که دائما عکس کتاب و سفر ادم های غریبه رو لایک کنم درحالیکه تو خونه نشستم و در دلم عشقِ سفر رفتن و خوندن کتاب بال بال میزنه!

یا چه فایده داره صدتا دوست مجازی داشته باشی درحالیکه وقتی توی لحظه های سخت و لعنتی زندگی با هیچکدوم نتونی دو کلمه دردودل کنی یا بغلشون کنی؟

هزارتا از این چه «فایده ها» توی سرم بود تا به این نتیجه رسیدم؛ دنیای مجازی که به خواست من تغییر نمیکنه، جدا شدنِ کامل و ناگهانی از این فضا تو عصر حاضر، نه امکان پذیرِ و نه عاقلانه و متعادل! پس حداقل من دنیای مجازی خودمو  محدود کنم و تغییر بدم!

دل کندن از صفحه ای که بعد از چند سال پر از دوستای جدید و قدیمی شده بود، سخت بود، البته سختتر از اون دل کندن از اون همه عکس و خاطره و نوشته های خودم بود بخاطر همین چند روز طول کشید تا تصمیم رو عملی کنم و بالاخره دیشب انجامش دادم. همه خاطره ها و عکسامو ب ارشیو پیجم منتقل کردم و پروفایلمو برداشتم و گزینه لاگ اوت رو زدم. بعدش به پیج دومم رفتم و از بین همه فالوور هایی که داشتم فقط حدود ده نفر رو به پیج جدیدم دعوت کردم! حالا احساس میکنم سبک شدم. انگار یه کلبه مخفی و دنج وسط جنگل ساختم و نزدیکترین دوستامو برای یه دورهمی شبونه خودمونی دعوت کردم! برای محدود کردن اطلاعات قسمت سرچ هم تو اینترنت گشتی زدم و راه چاره پیدا کردم. حالا هر محتوایی که دوست نداشته باشم میتونم انتخاب کنم تا خودش و تماااام بستگان مشابهش از جلوی چشمم محو بشن!!! از اونجایی که تعداد فالوورهام کمن با حذف چندتا محتوا، موفق شدم قسمت سرچ رو از محتواهای بی فایده پاکسازی کنم! 

 

فایده ,مجازی ,اطلاعاتی ,پیدا ,خوندن ,فایده داره ,کردم حالا ,دعوت کردم ,دنیای مجازی ,طوفان اطلاعاتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تامین قطعات صنعتی پاورپوینت و نقشه های معماری مکمل بدنسازی تی تی دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. فروشگاه سایت بلاگ بیست خیاطی آسان تولید محتوای پروفسور آروین