آپلود عکس" />

کلمات در واقع یک نوع کلید ورود به ذهن سیال خواننده میباشد که این اجازه را به خود بدهد یک متن و یا شعر و مقاله ای را ادانه دهد .

استفاده درست و به جا از کلمات میتواند  خواننده را مجاب کند تا به خواندن یک متن و یا یک شعر بلند ادامه دهد.

در در دوران شعر کلاسیک استفاده از کلمات دایره محدود تری نسبت به شعر امروزی داشه ، از این رو ما در شعر های حافط و سعدی ومولانا با کلماتی نظیر : عشق و جام و باده و مستی یار و جانان و . بشتر رو به رو میشویم ، و تقریبا اکثر شاعران قرن هفتم و هشتم در شعر های خود ب وفور از آن ها استفاده میکردند .

اما در حال حاضر علاوه بر این کلماتی که از ان دوره به یادگار و با حفظ اسالت خود باقی مانده ، باید بگردیم دنبال کلمات تازه کشف کلماتی که ریشه در زندگی امروزی ما دارد .چه بسا کلمات و پدیده های در زندگی ما وجود دارد که در بطن روزمرگی های ما قرار دارد ، ما به دقت نمیکیم 

اگر کمی به این کلمات ارایه های ادبی بیشتری اضافه کنیم ، میتوانیم ضمن اینکه خواننده را وادار کنیم که همراه شعر ما بماند ، خواننده را در واقع به تامل بکشانیم تا با ذهنی باز که موجی از لذت از خواندن شعر او را فرا گرفته پیام شاعر را دریافت کند .

اگر که میدانیم مولانا پیامبری بزرگ در شعر است ، باید این را هم بدانیم که استفاده از کلمات جدید و روایی جملات او باعث شده که خواننده ، اولا یک مثنوی بلند را با اشتیاق بخواند و دوما اینکه در اخر با وجود اینکه  درسی را فراگرفته پیام ان را نیز دریافت کرده .

در واقع باید بدانیم که در چه برهه ی زمانی قرار داریم . ترند های زمان ما چه سوژه هایی هستند ، در چه سطح از ابیات امروزی ما قرار را دارند. تمام اینها باعپ میشود شاعر اثری را خلق کند که ضمن اینکه یک هنگ منظمی دارد ، پیام ها و ساختار شعر را در ایراد کلمات درک کنند .

کلمات ,خواننده ,استفاده ,پیام ,اینکه ,کلماتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نمایندگی فروش عمده کولرگازی در شیراز مهد کودک و پیش دبستانی ثنا آیواتلی بهترین های 99 دانلود آهنگ جدید هر چی که بخوای تور کیش از تهران و مشهد بالماسکه