کفسازی بتنی با ماله پروانه ای (ماله برقی) چیست.


ماله پروانه ای معروف به ماله برقی یا ماله موتوری میباشد که جهت پرداخت و لیسه ای کردن سطح بتن کف استفاده میشود ماله پروانه ای در دو نوع برقی و موتوری موجود میباشد که استفاده از نوع موتوری آن رونق بیشتری دارد .همچنین ماله پروانه ای در دونوع بصورت سرنشین دار که اپراتور بروی آن نشسته وعملیات کنترل و پرداخت سطح را انجام میدهد و برای پرداخت سطوح وسیع به کار میرود. و ماله نوع دوم که اندازه های مختلف دارد بصورت دستی کنترل میشود و اپراتور با حرکت خود ماله را کنترل میکند. کیفیت سطح بتنی که پرداخت میشود به روش تسطیح و عملیات شمشه کشی و عملکرد اپراتور دستگاه ارتباط بسیار زیادی دارد. هرچه اپراتور کار بلد تر و آزموده تر باشد کیفیت بهتری در نهایت ارائه میشود.

 

از چه ماله موتوری باید استفاده کنم؟

بر اساس محل اجرای بتن، نوع انتخاب ماله ها نیز تغییر می کند، به عنوان مثال در پروژه های بزرگ مثل پارکینگ های طبقاتی، بیمارستان ها و برج های بسیار بزرگ از ماله های موتوری سرنشین دار استفاده می کنند، اما در پروژه های کوچکتر که عرض راهروها و محلی که ماله باید در آن کار کند، کم عرض می باشد، از ماله پروانه ۶۰ سانت یا همان ماله موتوری بغل زن استفاده می کنند.

همچنین از ماله پروانه ای ( ماله موتوری ) ۶۰ بغل زن، برای کنار ستون ها و کنار دیوارها هم استفاده می شود چرا که ماله های ۶۰ بغل زن ( ماله های کنار زن ) به دلیل اینکه فرم روی آن ها، گردان می باشد، می تواند به راحتی به دیوارها و ستون ها نزدیک شده و عملیات صاف نمودن بتن را انجام دهد.

ماله پروانه ای ( ماله موتوری ) ۹۰ سانتی متری  شاید دارای بیشترین کاربرد در انواع پرداخت سطوح بتنی باشد. یکی از بزرگترین دلایل آن سبک تر بودن آن نسبت با اندازه های بزرگتر میباشد. در نتیجه جابجایی آن ساده تر خواهد بود. در عین حال به دلیل قطر مناسبتر و انجام عرض کار مناسب و استانداردی که دارد میتواند بسیار موثرتر باشد.


ماله ,موتوری ,پروانه ,استفاده ,اپراتور ,پروانه‌ای ,ماله پروانه ,ماله موتوری ,ماله برقی ,ماله پروانه‌ای ,پرداخت سطوح منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کم حرفِ پرفکر دانلود آهنگ و فیلم-مجله تفریحی closed بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل مطالب جالب چت قشم|درگهان چت|خلیج چت|چت بندر تعمیر فلزیاب 09102191330 natural beauty دانلود کده