این سوال حقیقتا در ذهنها هست . که چگونه امام سجادعلیه السلام در ان دوران خفقان و جور و ستم بنی امیه توانست مکتب جد خود و تشیع را چنان حفظ نماید. که بعد از او هزاران رهرو و پیرو بدنبال امام باقر و امام صادق علیهما السلام حرکت کنند .

به نظر این حقیر دو امر بسیار عالی و تاثیر گذار در زندگی حضرت زین العابدین علیه السلام وجود داشت . که قابل الگو گیری و برای تمام شیعیان بویژه مبلغان و طلاب درسی بسیار نورانی می باشد:

1- امام سجاد علیه السلام 35 سال بعد از عاشورا صدا زد حسین حسین حسین علیه السلام . چرا که امام علی ابن الحسین بخوبی باور داشت که چراغ هدایتی و کشتی نجاتی بجز امام حسین علیه السلام در هیچ جای عالم وجود ندارد .

امام چهارم شیعیان به این یقین رسیده بود . که پیامبر اسلام فرمود در معراج مکتوبی بر طاق عرش الهی دیدم که نوشته بود " ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه ". تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

2- امام سجاد علیه السلام در این 35 سال دشمنی با ال علی علیه السلام بجای نا امید شدن از تبلیغ و پیشرفت مکتب اهل بیت علهم السلام و بجای انتظار از دیگران داشتن خود امام سجاد علیه السلام با پرداخت هزینه شروع کرد به ن غلام و کنیز و انها را به مدت یک سال نگه می داشت. و انها را در این یک سال تحت تعلیم و اموزش دین قرار می داد.( کاش میشد ماهم یک سال و بلکه یک عمر غلام امام سجاد علیه السلام میشدیم. هر چند که مگر ما ادعا این نداریم که شاگرد امام صادق علیه السلام هستیم ولی هیچ هنری نداشتیم ). و وقتی خوب دین را می اموختند اخر ماه رمضان به تضرع به درگاه الهی تمام انها را ازاد میساخت و بهترینها را تقدیم اجتماع می کرد.


تکنیکها و روشهای آموزش مشاوره و تبلیغ عشق و ازدواج 101 السلام ,امام ,علیه ,سجاد ,حسین ,انها ,علیه السلام ,سجاد علیه ,امام سجاد ,حسین علیه ,حسین حسین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش برنامه نویسی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان آشپزباشی سیگنال بورس 6mu5ic هر چی که بخوای خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس