دریافت فایل

 فایل جامع pdf طرح تفصیلی شهر طرقبه استان خراسان رضوی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf  طرح تفصیلی شهر طرقبه استان خراسان رضوی می باشد. این فایل شامل 159 صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از گاه سایت یوفایل اری و دانلود نمایید.

مقدمه

مشهد مقدس به درستي "ميراث معنوي و فرهنگي مردم ايران" است. اين شهر بيش از 1000 سال است كه اين ميراث عظيم معنوي و فرهنگي را در طول زندگي پرماجراي خود خلق كرده است.

كلانشهر مشهد هرچند در طول حيات تاريخي خود بارها و بارها مورد هجوم و تاخت و تاز اقوام مختلف و قدرت هاي داخلي و خارجي قرار گرفته و گاهي تا سرحد نابودي كامل پيش رفته است اما دوباره
سربلند كرده و به زندگي پرفراز و نشيب خود ادامه داده است.

از طرف ديگر برخي از پادشاهان و قدرتهاي محلي و ملي به علت آگاهي از دلبستگي مردم ايران به اين كانون معنوي و براي مشروعيت بخشيدن به پايه هاي قدرت خود از اين شهر حمايت كرده و در آباداني و عمران آن كوشيده اند.
براي پيدايش و گسترش مشهد مقدس عوامل متعددي مي توان يافت. اما از لحاظ تاريخي دو عامل مهم در شكل گيري، بقاء توسعه و تكامل اين شهر نقش اساسي و محوري داشته است. هرچند در دوران معاصر به ويژه در سه دهه ي اخير، پديده شهرنشيني، جهاني شدن و ساير عوامل متأثر از دنياي جديد نيز تأثيرات اساسي در اين فرايند داشته اند. اين دو عامل عبارت اند از:

-1 استقرار كلانشهر مشهد در يكي از كهن ترين كانون هاي شكل گيري تمدن بشري در مشرق زمين، يعني خراسان شمالي

-2 وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در اين شهر اين دو عامل، يعني پيشينه ي تاريخي و فرهنگي غني و منحصر به فرد، وجود بارگاه قدس رضوي سبب شده كه كلانشهر مشهد، در سرزمين ايران و در فرايند توسعه ي ملي و در ميان ساير كلانشهرها از نقش و جايگاه ويژه و تعيين كننده اي برخوردار شود.


بلاگی برای یو فایل فایل ,مشهد ,خراسان ,فرهنگي ,كرده ,تاريخي ,طرقبه استان ,خراسان رضوی ,استان خراسان ,كلانشهر مشهد ,مشهد مقدس ,طرقبه استان خراسان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

khaterat کارجوی جوان - آگهی استخدام pooria148 آشتی با قاصدک تعمیرات سامسونگ مقالات حقوقی آتی موزیک دیجیتال سیستم