آموزش میکروتیک



تونل L2TP در میکروتیک

پروتکل تونلینگ دیگری که در این قسمت از آموزش در باره آن صحبت می کنیم  پروتکل L2TP می باشد. L2TP مانند PPTP یک پروتکل نقطه به نقطه است و می توان از آن به صورت Site to Site و یا Point to Site استفاده کرد . پروتکل L2TP ترکیبی از پروتکل PPTP شرکت مایکروسافت و پروتکل L2F شرکت Cisco می باشد عمده تفاوت این پروتکل ها امنیت بیشتر و جدا نبودن کنترل و دیتا در پروتکل L2TP می باشد هرچند پروتکل L2TP همچنان امن نیست ولی میتوان آن را با مکانیزم امنیتی IPSec به یکی از امن ترین پروتکل ها تبدیل کرد. به صورت کلی تونل های L2TP و PPTP به دلیل استفاده از پورت های مشخص و مخصوص به خود به راحتی از طریق فایروال ها قابل مسدود شدن هستند. برای عبور از فایروال ها معمولا از پروتکل های SSTP و OpenVPN  استفاده می شود که در این مجموعه آموزش میکروتیک به آنها نخواهیم پرداخت .

راه اندازی L2TP دقیقا مشابه با PPTP می باشد و مراحل کار به شرح زیر است.

ابتدا باید روی روتری که به عنوان سرور در نظر می گیریم L2TP سرور را فعال کنیم دوره میکروتیک برای اینکار از منوی سمت چپ winbox گزینه PPP را انتخاب می کنیم و سپس در پنجره باز شده روی L2TP سرور کلیک کرده و تیک Enable را می زنیم .

آموزش  میکروتیک آموزش  میکروتیک آموزش میکروتیک

در روتر بورد سرور برای هر اتصال یک secret میسازیم این کار آموزش voip دقیقا مشابه ساخت secret در PPTP می باشد فقط با این تفاوت که شما سرویس را L2TP و یا Any قرار می دهید.

در روتری که به عنوان Clinet در نظر گرفته اید یک L2TP Clinet می سازید و آدرس IP سرور را در connect to وارد می کنید . مشخصاتی که در قسمت secret ساخته اید را در تب Dial out وارد می کنید . خدمات voip  این قسمت هم دقیقا مشابه با تونل PPTP است .

آموزش میکروتیک آموزش  میکروتیک

شما می توانید روی دستگاه های دیگر نظیر : تلفن های هوشمند و کامپیوتر های مجهز به هر نوع سیستم عاملی , کلاینت L2TP را بسازید و به سرور میکروتیک متصل شوید . مقاله هایی درمورد نصب و راه اندازی voip در سایت موجود است.


مرکز تلفن ویپ l2tp ,پروتکل ,سرور ,pptp ,تونل ,مشابه ,پروتکل l2tp ,l2tp سرور ,دقیقا مشابه ,تونل l2tp منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Dars Documents سه سوته خرید کن تحویل بگیر آپ موزیک دانلود آهنگ جدید بهار انقلاب هادی اقبال Computer2live دیدار کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. بهترین کلیپ های عاشقانه