کشمش پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و مقوی است که بسیار برای سلامتی بدن مفید می باشد و تهیه ی آن کار زیادی ندارد. یعنی شما به راحتی می توانید آن را آماده کنید. ما در زیر قصد داریم به طرز تهیه ی آن اشاره کنیم، اما شاید در ابتدا بهتر باشد کمی در رابطه با خواص کشمش صحبت کنیم.

کشمش دارای خواص و تاثیر فوق العاده ای برای ورزشکاران می باشد، زیرا: دارای مقادیر بسیار زیادی از گلوکز و فروکتوز است که می تواند قند بدن آنها را تامین کند. علاوه بر این مصرف کشمش می تواند بر روی بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش فشار خون نیز تاثیر بسزایی بگذارد. شما با مصرف کشمش می توانید استخوان های خود را ترمیم کنید و همچنین اینکه مانع از بروز بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد و اگر شما به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستید، می تواند آن را کنترل کند. شما با مصرف کشمش پلومی توانید تمامی این مواد مغذی ر دریافت کنید.

اگر دهان شما بوی بدی می دهد، می توانید از کشمش برای رفع بوی بد دهان خود استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که مصرف مرتب کشمش می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کرده و باعث کاهش مرگ و میر شود زیر کشمش حاوی  کاتچین می باشد که این مواد می تواند از بروز سرطان جلوگیری کند.

 تا به حال شنیده اید که کشمش می تواند به داشتن موی سالم کمک کند,  کشمش حاوی مقادیر زیادی از آهن ویتامین ب و همچنین آنتی اکسیدان های مختلفی است که می تواند باعث تقویت ریشه مو شده و از ریزش آن و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.

 و شاید یکی از مهمترین فواید کشمش برای بدن را می‌توان سم زدایی کبد دانست اگر شما روزانه به طور مرتب یک مقدار مشخص کشمش را مصرف کنید کبد شما کاملا پاک خواهد شد و در نتیجه شما پوست شفاف تری خواهید داشت.

 و در آخر اینکه اگر شما روزانه یک مقدار مشخص کشمش مصرف کنید می توانید از بروز کم خونی و هرگونه عفونت در بدن جلوگیری نمایید و سلامت بدن خود را با مصرف کشمش تامین کنید. اگر سلامتی بدنتان برایتان اهمیت دارد، حتما از کشمش استفاده کنید. مصرف هفتگی کشمش پلو را فراموش نکنید.

کشمش پلو 12515

 

مواد لازم برای تهیه ی کشمش پلو به همراه گوشت مرغ:

 

سینه مرغ یک عدد

کشمش نیم کیلو

پیاز یک عدد متوسط

نمک و زردچوبه  به مقدار لازم

آب 2لیوان

روغن به مقدار لازم

 

طرز تهیه ی کشمش پلو به همراه گوشت مرغ:

برای تهیه ی کشمش پلو در ابتدا باید گوشت مرغ را به همراه آب، پیاز و زردچوبه بگذارید که آب پز شوند و پس از گذشت نیم ساعت الی 45 دقیقه کمی نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید که گوشت مرغ با شعله ی متوسط پخته شود. پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی پخته شد باید آن را به تکه درشت ریش ریش کرده آماده کنید.

در این بین که گوشت شما در حال آماده شدن است باید برنج را آماده کنید و کشمش ها را سرخ کنید و هنگام دم کردن برنج کشمش ها را به برنج اضافه کنید. پس از اینکه برنج شما دم کشید ، می توانید کشمش پلو را به همراه سالاد شیرازی سرو کنید.

کشمش پلو و خواص آن

کشمش پلو 165416

نکاتی که هنگام تهیه ی کشمش پلو با گوشت مرغ باید در نظر داشته باشید:

کشمش را به هیچ وجه به همراه پلو دم نکنید، جداگانه آن را سرخ کنید و بر روی پلو بریزد تا کشمش حالت خمیر مانند به خود نگیرد.

شما می توانید علاوه بر گوشت مرغ از گوشت قرمز نیز استفاده کنید.

به هیچ وجه از فلفل سیاه و دیگر ادویه ها بجز زردچوبه و نمک استفاده نکنید.

شما می توانید برای زیباتر شدن کشمش پلو از زعفران نیز برای تزئین استفاده کنید.

شما می توانید آب مرغ را نیز در کنار کشمش پلو سرو کنید.


تغذیه فود ، با ما بهترین باشید. کشمش ,گوشت ,توانید ,مصرف ,تهیه ,تواند ,مصرف کشمش ,استفاده کنید ,همراه گوشت ,آماده کنید ,برای تهیه ,بروز سرطان جلوگیری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بیا تو بوی تنهایی تک مجله روزایے ڪـہ בیگـہ بر نمے گرבטּ حسام الدین رضایی Allanrweyb2o tapak ملودی ها تخفیف ویژه