مجله فارس پلاس؛‌ مریم شریفی: از 24 مرداد 1304 تا 25 آبان 1377، دنیا این فرصت را داشت که یکی از خالص‌ترین پیروان امیرالمؤمنین (ع) را به خود ببیند؛ دانشمند بزرگی که نه‌فقط در علم و دانش بلکه در عمل نیز، نزدیک‌شدن به شعاع‌های نورانی آن «ماه بلند» را امکان‌پذیر نشان داد و در وادی خلوص تا آنجا پیش رفت که در همین دنیا، شایسته ملاقات با مولا (ع) شد.

عید سعید غدیر امسال با نود و چهارمین سالگرد ولادت علامه «محمدتقی جعفری»، مفسر بزرگ نهج‌البلاغه مصادف شده است. به همین بهانه در گفت‌وگو با دکتر «زهره محمدعلی» که حدود 18 سال در محضر آن عالم بزرگ شاگردی کرده، به بازخوانی اجمالی مقاطعی از زندگی سراسر برکت آن بزرگمرد پرداخته‌ایم.

علامه جعفری در دوران تحصیل در نجف اشرف

یا علی گفت و علم و عمرش برکت گرفت

نمی‌شود از علامه محمدتقی جعفری گفت و خود را در حلاوت اتفاق عظیم و شیرین زندگی او شریک نکرد؛ اتفاقی که بدون شک نقطه عطف حیات سراسر برکت این عالم بزرگ بود. حُسن آغاز روایتگری شاگرد خاص استاد از سال‌های پربرکت همنشینی با آن عالم فرزانه هم یادآوری دقایق شیرینی است که.


بصیرت علامه ,جعفری ,عالم ,برکت ,علامه جعفری ,سراسر برکت ,عالم بزرگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود رایگان نرم افزار با لینک مستقیم سئو و افزایش بازدید و کسب درامد ریمیکس ناب تخفیفان قیمت سکه امروز در بازار سایت اینترنتی سرد نی نی مشاوره خانواده ارگانت؛ فروشگاه ارگانیک آنلاین و اینترنتی