وجود و تشخیص پولیپ دهانه رحم در دوران بارداری امری شایع و معمول است. با هستی اینکه در اغلب موارد آنها خوش خیم هستند اما معمولا باعث نگرانی مادر باردار می شوند. درمان پولیپ بسته به علائم آن متفاوت است. در بیشتر موارد طبیب راهکارهای محافظه کارانه را ترجیح می دهد. در این مقاله به طور چکیده به نکات مهم درباره آخرین طریق های درمانی، تحقیقات و نقطه نظرات در ارتباط با پولیپ دهانه رحم می پردازیم.

 

تشخیص پولیپ دهانه رحم در دوران بارداری


معمولا هستی پولیپ در دوران باردرای به ویژه در خانم هایی که پس از بیست سالگی باردار می شوند و بیش از یک وضع حمل را تجربه کرده اند، امری شایع و طبیعی است. اغلب اوقات پولیپ دهانه رحم علائمی ندارد و مادر آبستن از هستی آن بی تازه است. معمولا طبیب پولیپ را به طور اتفاقی و با معاینه واژینالی هنگام وضع حمل تشخیص می دهد البته اغلب اوقات همین اتفاق می افتد به این معنی که در چهره عدم هستی علائم، طبیب هنگام وضع حمل آن را تشخیص می دهد. معمولا در چهره تندرست پایدار گذاشتن پولیپ حین وضع حمل پزشک متخصص نسوان و زایمان آن را برمی دارد. گاهی اوقات وجود پولیپ با علائم گوناگونی به اتفاق است. ترشحات واژینالی، خونریزی پس از رابطه جنسی، عفونت های مکرر واژن و بوی بد ترشحات در چهره عفونی شدن آن از علائم شایع هستی پولیپ هستند.

 

آیا پولیپ دهانه رحم در دوران بارداری قابل درمان است؟


در چهره تشخیص پولیپ در دوران بارداری برای اطمینان از خوش خیم بودن آن باید مورد آزمایش و رسیدگی پیمان گیرد. اغلب پولیپ ها کوچک بوده و کمتر از دو سانتی متر درازا دارند. به ندرت پولیپ ها مانند تومورهای سرطانی هستند ولی در چهره تشخیص طبیب باید کل پولیپ ها برداشته و باره تست پیمان گیرند لغایت از خوش خیم بودن آنها اطمینان حاصل شود. رنگ پولیپ ها معمولا قرمز آلبالویی، بنفش متمایل به قرمز، سفید متمایل به خاکستری است. اندازه و سایز آنها گوناگون بوده و مثل حباب هایی به ساقه های باریک متصل شده اند وانگهی ممکن است به چهره تکی یا چندتایی رشد کنند در عین حال هنوز دلیل دقیق ایجاد و برپایی پولیپ دهانه رحم مشخص نیست اما تحقیقات نشانه می دهد بین التهاب مزمن، افزایش دوره ای و غیر طبیعی ترشح هورمون استروژن و گرفتگی موضعی رگ های خونی دهانه رحم و تشکیل پولیپ ارتباطی هستی دارد.

 

روش های درمان پولیپ دهانه رحم در بارداری


بسته به نوع پولیپ بهبود آن متفاوت است. همانطور که در بالا اشاره شد طبیب برای درمان پولیپ متورم و کوچکی که علائم پولیپ عفونی ندارد، درمان محافظه حقوق(پول دریافتی) را ترجیح می دهد. اما اگر علائمی از قبیل خونریزی متناوب واژینالی، ترشحات واژینالی، تغییر در نما آن همراه با زخم و التهاب دهانه رحم وجود داشته باشد برداشتن پولیپ همراه با مصرف آنتی بیونیک پیشنهاد می شود.

گاهی اوقات بزرگی و ارتفاع پولیپ به اندازه ایی است که مایه دانستن ناراحتی و درد مادر بارار می شود. شدنی است پولیپ متورم شده از دستگاه بیرون شود و قابل رویت باشد که این مسئله درد و ناراحتی بسیاری برای والده به همراه دارد در این شرایط طبیب پولیپکتومی یا برداشتن پولیپ را رهنمود می کند. شدنی است در پولیپ های ملتهب گواه متاپلازی یا بروز دگرگونی ها پیش از سرطان باشیم. هنوز شیوه تاثیر پولیپ های متورم روی دهانه رحم مشخص نیست. تحقیقات محدودی اثر می دهد وجود این پولیپ ها در دهانه رحم ممکن است باعث تغییر در غلظت ترشحات و ویژگان آنزیم های دهانه رحم شود.

در تحقیقی کار و جنبش گرانولوسیت الاستاز در مخاط دهانه رحم اندازه گیری شد و نتیجه تفاوت بسیاری بین مادران بارداری که پولیپ دارند را پرتو داد. برداشت محققان از این پژوهش احتمال افزایش التهاب و خطر عفونت یا کوریوآمنیونیت به انگیزه هستی پولیپ است و به همین دلیل برداشتن پولیپ را در دوران بارداری پیشنهاد می کنند. اگر احتمال پولیپکتومی یا برداشتن پولیپ هستی ندارد بهبود ضد می و ضد التهابی موضعی را پیشنهاد می کنند.

 

روش های پولیپکتومی یا برداشتن پولیپ در دوران بارداری


برای درمان پولیپ می توان با پنس های ویژه انتهای ساقه پولیپ را گرفت و با پیچاندن پولیپ، آن را جدا کرد. بسته به شکل پولیپ ممکن است این طریق در دوران بارداری مورد بهره‌گیری پیمان نگیرد. زیرا برخی مواقع اوقات محل پیوندیدن پولیپ خونریزی شدید می کند که میتواند برای شرایط بارداری خطرساز باشد. در این چهره از دستگاه الکتروکوتر با تنظیمات دقیق برای جلوگیری از خونریزی کاربرد می کنند. در بیشتر موارد با کمک یک لیگاتور جراحی انتهای پولیپ می بندند و آن را متمایز می کنند. در اغلب موارد برای از بین بردن ریشه پولیپ از دستگاه الکتروکوتر یا لیزر استفاده می کنند. به علت عفونی بودن بیشتر پولیپ ها معمولا پس از برداشتن آنها آنتی بیوتیک نیز تجویز می شود. آنتی بوتیک برای ممانعت از بروز علائم اولیه عفونت یا برای پیشگیری از عفونت نیز پیشنهاد می شود. معمولا زمانی که پولیپ متمایز می شود پولیپ دیگری در همان محل رشد نمی کند. ممکن است پولیپ های دهانه رحم منجر به بروز دشواری ها بالینی دوری ناپذیری از قبیل سقط جنین شوند. خارج کردن پولیپ ها در ابتدای دوران بارداری بستگی به شرایط والده و جنین و چگونگی پولیپ دارد اما معمولا پیشنهاد به برداشتن آن اتمام می شود.


ن-زایمان پولیپ ,دهانه ,بارداری ,دوران ,هستی ,معمولا ,دوران بارداری ,پولیپ دهانه ,برداشتن پولیپ ,درمان پولیپ ,تشخیص پولیپ ,برای درمان پولیپ ,تشخیص پولیپ د منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سامانه انسجام برنامه های مجازی سمــــ ــفــ ـونــ ـي بـــاد دیـدیـن؟ یـا ایـنـکـه شـنـیـدیـن؟!... Persian Lfc فضا موزیک | FaZa muzic | دانلود جدیدترین موزیک ها مهندسی عمران دانلود تحقیق همه چی موجوده