انواع سیم ها

در زندگی روزمره ما استفاده از سیم یک موضوع کاملا عادی میباشد. سیم ها در خیلی از موارد مثل هواپیما , ماشین و خیلی از لوازم های الکترونیکی و برقی دیگر استفاده میشود. شما میتوانید با باز کردن یک وسیله برقی مقدار سیم استفاده شده در آن را ببینید و به کاربرد آن پی ببرید.

میتوان گفت که سیم و کابل یکی از اصلی ترین وسایل ساختمان است که باعث میشود جریان الکتریکی را به درستی از خود عبور دهد.

به همین دلیل باید در سیم و کابل دقت بسیاری انجام داد. سیم و کابل ها را میتوان به دسته های زیادی تقسیم کرد که در همین مقاله به انواع آن اشاره میکنیم.

ابتدا لازم است به تعاریف هادی و عایق برای معرفی و انواع سیم اشاره کنیم.

هادی به موادی مثل طلا, مس, نقره یا موادی از این قبیل گفته میشود که رسانایی بالایی دارند و میتوانند برق را به خوبی از خود عبور دهند و عایق به موادی گفته میشود که اصلا برق را از خود عبور نمیدهند که به این مواد اصطلاحا عایق گفته میشود.

انواع سیم:

اولین نوع سیم که میتوانیم به آن اشاره کنیم سیم مفتولی یا تک رشته ای میباشد و به سیم خشک نیز معروفند قابلیت های زیادی از قبیل فرم دهی راحت را داراست و دارای یک رشته هادی میباشند تا به خوبی برق را از خود عبور دهند و معمولا در جاهایی مثل تابلو های برق استفاده میشود.

یکی دیگر از انواع سیم ها میتوان به سیم های نیمه افشان اشاره کرد. این دسته از سیم ها بین سیم های افشان و سیم های مفتولی قرار دارند و مثل سیم های مفتولی کاربرد دارند.

سیم های افشان یکی دیگر از مدل های سیم هستند که معمولا در ساختمان استفاده میشوند زیرا این سیم ها به دلیل انعطاف بالا و داشتن رشته های نازک مسی میتوانند در مطقع های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

برای اطلاعات بیشتر این جا کلیک کنید

لیست قیمت سیم و کابل


پخش و لوازم برقی و الکتریکی میشود ,انواع ,استفاده ,عبور ,کابل ,اشاره ,گفته میشود ,عبور دهند ,اشاره کنیم ,استفاده میشود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سئو آرکا مووی موکاپ لایه باز تراکت مبین فایل فروشگاه تخصصی انگشتر زنانه و دخترانه رنگ ثابت 2020 دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم فروشگاه کورش سئوبلک