فیستول مقعد اصطلاح پزشکی  است که به  آلوده  شدن  بین پوست و باز شدن عضلانی در پایان  دستگاه گوارش گفته میشود.  فیستول مقعد در نتیجه یک عفونت در محل پوست مقعد می باشد  که معمولا نیاز به درمان فیستول مقعدی دارد.

فیستول مقعد شامل دهانه ای در اطراف مقعد می باشد که گهگاه از ان چرک خارج میشود. در سراسر روده بزرگ و به ویژه در نزدیکی محل خروج مدفوع (مقعد)، غده هایی وجود دارند که مانند غده های عرق، مسئول ترشح موادی هستند که بسته به نوع مواد مترشحه، نقش خود را در تامین سلامت کلی بدن ایفا می کنند. دهانه ی این غده ها به داخل روده باز می شود و ترشحات آن ها از این طریق به داخل روده بزرگ تخلیه می گردد.

 

فیستول اطراف مقعد پس از تخلیه آبسه به طور خود به خود یا توسط جراح، پس از حدود دو هفته علائم کاملا رفع می شوند و فرد سلامت کامل خود را به دست می آورد، ولی در بعضی افراد دهانه ای که برای خروج چرک به روش جراحی یا به طور خودبه خود ایجاد شده است، باز می ماند.

این دهانه در واقع توسط مجرای باریکی به روده بزرگ و مقعد راه دارد و مانند تونل باریکی، پوست اطراف مقعد را به داخل روده بزرگ وصل میمی نماید. به این مجرای باریک، فیستول اطراف مقعد گفته می شود. البته گاهی نیز بدون سابقه بارزی از علائم آبسه مقعدی، فرد دچار فیستول می شود.


کلینیک لیزر مقعد ,فیستول ,روده ,اطراف ,دهانه ,داخل ,اطراف مقعد ,روده بزرگ ,فیستول اطراف ,داخل روده ,فیستول مقعدی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ایران نتورک عشق سایه فا دانلود برای شما ابعاد اقتصاد سيتي دانلود | مرجع دانلود نرم افزار, بازی, کتاب, موبایل, عکس ریز اس ام اس| نمایندگی ارسال پیامک تبلیغاتی بیوتی اسکین