دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات و ارتباطات، دولت الکترونیکی، اینترنت، استراتژی، تکنولوژی اطلاعات.
در دولت الکترونیک دولتها حرکت خود را برای ارایه خدمات خود به صورت آنلاین در فرآیندهای کاری و ایجاد تعامل بیشتر با شهروندان آغاز کرده اند.
توسعه فناوری اطلاعات و نگرش نو به این توسعه از طریق اینترنت و صفحات وب متغیرهای جدیدی را در زندگی جوامع پدید آورده است که بر برنامه‏‌‌های اقتصادی و اجتماعی دولتها تاثیر گذار شده است.
کاربرد فناوری اطلاعات و ارلباطات جهت ارایه خدمات دولتی به جامعه که از آن تحت عنوان دولت الکترولیک نام می‌برند، ابتکار عمل جدیدی است که قصد دارد، تا زمینه دسترسی شهروندان به خدمات عمومی را از طربق رسانه‏‌‌های الکنرونیک فراهم کند و روابط مدیریت دولتی و شهروندان را به گونه‌ای جدبد یایه ریزی نماید.
آنجه که در این نوشته می‌خوانید، طرح برخی از زوایای دولت الکترونیک همچون سنخ شناسی دولت الکترونیک.
هدف در این مقاله معرفی اجمالی دولت الکترونیکی بوده است.
دولت الکترونیکی، مطلبی نو و جدید در دنیای پیشرفتهای مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات می‌باشد.
و به همین دلیل مفاهیم و مطالب وابسته به آن بسیار پراکنده و بعضا‌ متناقص می‌باشند.
در این مقاله سعی شده است که مطالبی منسجم از این منابع پراکنده استخراج و ارایه گردد.
در ادامه مقاله به مزایا و معایب دولت الکترونیکی، رسانه منتخب برای دولت الکترونیکی، انتظارات که مردم از دولت الکترونیکی دارند، مشکلات پیاده سازی یک دولت الکترونیکی و مطلبی تحت عنوان مردم سالاری الکترونیکی خواهیم پرداخت.
در لابلای مطالبی که ارایه می‌گردند.
بعضا مثالهایی از گزارشها و تحقیقات مختلف که به صورت عملی انجام شده‌اند، آورده خواهد شد.
رشد فناوری‌ها به ویژه فناوری اطلاعات و فراگیر شدن آن در سطح جامعه تغییرات گسترده‌ای را در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها پدید آورده است.
این فناوری‌ها امروز با نرخی فزاینده و به صورت تصاعد هندسی در حال رشد است و به صورت نماد عصر حاضر در آمده است.
رشد فزاینده این فناوری‌ها در تمامی پدیده‌ها ازجمله دولت و موسسات دولتی تاثیرات شگرفی بر جای می‌گذارد.
دولت‌ها در عصر جامعه اطلاعاتی می‌بایست برای برآورده کردن نیازها و انتظارات شهروندان خدمات ومحصولات خود را بهطور روزافزون کیفی‌تر و مطلوب‌تر نمایند.

منبع : دولت الکترونیک


بانک مقالات دولت ,اطلاعات ,الکترونیک ,شهروندان ,مقاله ,صورت ,دولت الکترونیک ,دولت الکترونیکی، ,فناوری اطلاعات ,دولت الکترونیکی ,ارایه خدمات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار تکنولوژی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تخصصی ترین مرجع گردشگری جهان کافه فیلم پولدارشدن دانلود فیلم 4 با لینک مستقیم گل آهنگها