در چند سال گذشته به دلیل فشارهای اجتماعی، فرهنگی و رقابتی میزان علاقه سازمان‏‌ها به کارآفرینی سازمانی افزایش یافته است.
اهمیت کارآفرینی به خاطر ارزش‌‌هایی است که به اشکالگوناگون ایجاد می‌شود.
کارآفرینی سازمانی برای بقا، رشد، سودآوری و نوسازی در سازمانها بسیار حیاتی است.
مبنای کارآفرینی سازمانیشناسایی فرصت و بهره برداری از آن است، که این خود به تحقق اهداف سازمانی کمک می‌کند.
به همین دلیل سازمان‏‌‌های مختلف در حالترویج فعالیتهای کارآفرینانه در میان کارکنان خود هستتتند.
در جهان امروز تفکر نوآوری و کارآفرینی و استفاده از آن در سازمانها امریاجتناب ناپذیر است، با نظر به اینکه کا رآفرینی سازمانی بحثی نو می‌باشد و اهمیت آن در رشد و توسعه سازمانها روز به روز برای مدیران وکارکنان و صاحبان قدرت روشن‌تر می‌شود.
بنابراین به منظور تحقق این امر باید فعالیتهای کارآفرینانه را در سازمانها ترویج داد و روحیه کارآفرینی را در تصمیم گیرندگان و کارکنان سازمان پرورش داد و درنهایت محیطی کارآفرینانه را در سازمان حاکم کرد.
این امر مستلزم شناخت تبیین و تشریح مفهوم و فرآیند کارآفرینی سازمانی است.
در دهه گذشته مطالعات انجام شده در مورد کارآفرینی سازمانی به سرعت افزایش یافته است.
‏کارآفرینی سازمانی شامل چهار بعد نوآوری، ریسک‌پذیری، ‏پیشگامی و رقابت تهاجمی است.
در سازمان­ها، کارآفرینی سازمانی با هدف توسعه عملکرد دنبال ‏می‌شود که در سودآوری و افزایش تولید و ارتقا عملکرد اقتصادی شرکت نقش اساسی دارد.
‏شرکت­ها برای حفظ مزیت رقابتی خود در درازمدت مجبور به توسعه تعهد خود به کارآفرینی ‏سازمانی هستند

منبع : کارآفرینی سازمانی


مدیریت دولتی کارآفرینی ,سازمانی ,سازمانها ,توسعه ,افزایش ,کارآفرینانه ,کارآفرینی سازمانی ,فعالیتهای کارآفرینانه ,افزایش یافته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نیم رخ کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. موزیک جدید محمدناصری به نام زیبایی به زودی Nex1music Colby7fbggggf homepage فروشگاه رزمی کده merdascarpet پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان