جانشین پروری

عدم آمادگی کارکنان رده پایین‌تر برای احراز مشاغل بالاتر به دلیل نداشتن مهارت‏‌ها و دانش لازم، نیز باعث شده است که سازمانها به فکر طراحی یک سیستم برنامه ریزی و مدیریت جانشین پروری برای خود باشند.
در زمانی که کاهش نیروی انسانی با مهارت، ادامه یافته و رقابت برای افراد با استعداد افزایش یافته است، بسیاری از سازمان‏‌ها سیستم مدیریت جانشین پروری خبره را برای اطمینان از جایگاه مناسب در عرصه رقابت برای آینده به کار گرفته اند.
جانشین پروری به عنوان یک زیر سیستم مدیریت منابع انسانی بر یادگیری سازمانی، افزایش رضایت شغلی کارکنان، نرخ گردش نیرو و عملکرد مالی سازمان تاثیر گذار است.
شناسایی استعدادهای انسانی سازمان و تربیت و نگه داری افراد برای پست‏‌‌های کلیدی سازمان جانشین پروری گفته میشود.
سازمانی که به آینده توجه نکند در رسیدن به اهدافش دچار مشکل و شکست می‌شود وسازمان آینده نگر سازمانی است که به جانشین پروری اهتمام ورزد.
امروزه برای دست یابی به استعدادها سازمانها باید دیدگاهی فراتر از جایگزینی ساده نیروی کار داشته باشند.
استراتژیهای مدیریت جانشین پروری همانگونه که باید کارکنان را برای دستیابی به هدفهای شغلی خود توانمند سازد باید بر روی توسعه کارکنان نیز برای دستیابی به هدفهای سازمانی متمرکز باشند.
جانشین پروری به عنوان یک زیرسیستم مدیریت منابع انسانی بر یادگیری سازمانی،افزایش رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان و عملکرد سازمان تاثیرگذار​است.
جانشین پروری از زوایای گوناگون مورد مطالعه قرار گرفته و توصیه‏‌‌های زیادی از سوی محققان برای اجرای موفقیت آمیز و اثربخش آن ارایه شده است.

منبع :  جانشین پروری


بانک مقالات جانشین ,پروری ,مدیریت ,سازمان ,انسانی ,سازمانی ,جانشین پروری ,مدیریت جانشین ,رضایت شغلی ,برای دستیابی ,منابع انسانی ,مدیریت جانشین پروری ,مدیری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

میزنن چوب زیر ساقه NINJA GAMES پروژه اماده متلب تجارت الکترونیک اطلس ایده برترفایل کانال تلگرام جوک خفن-عکس خفن و گیف و فیلم اهنگهای حسام الدين رضایی همه اهنگها حسام گردشگری