طرز تهیه کیک آلبالو

کیک آلبالو ، طرز تهیه و درست کردن کیک آلبالویی خوشمزه و مجلسی شیک در منزل با هسته و مربا و شربت آلبالو ، cake albaloo دستور پخت کیک اسفنجی آلبالو با ماست و کره در منزل

کیک آلبالویی یکی از کیک های خوشمزه و مجلسی شیک می باشد و پخت این کیک در فصل تابستان که فصل آلبالو است بیشتر رایج است. با این حال خیلی از افراد به دلیل مزه خاص و ترش بودن و رنگ خاص آلبالو عاشق کیک آلبالو هستند و برای همین این افراد آلبالو را در یخچال فریز می کنند تا در بقیه فصول هم بتوانند این کیک فوق العاده خوشمزه را درست کنند.

همان طور که می دانید کیک های کره ای یکی از بهترین پایه ها برای انواع کیک های میوه می باشد و دلیل آن این است که کیک های کره به علت اینکه مایه متراکم و سنگینی دارند، میوه ها در آن ها ته نشین نمی شوند. از طرفی دیگر این نوع کیک ها همانند کیک اسفنجی دارای بافتی ترد و اسفنجی می باشند و طعم و مزه آن ها واقعا عالی است.

به هر حال اگر قصد درست کردن کیک آلبالو را دارید، ما در این آموزش طرز تهیه کیک و شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک آلبالویی را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی بتوانید کیک آلبالویی ملس خوشمزه و مجلسی شیک در منزل درست کنید.
مواد لازم کیک آلبالویی
آرد سفید 2 لیوان
شکر 1 لیوان
کره 100 گرم
تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع نصف لیوان
ماست 1 لیوان
بیکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
آلبالو هسته گرفته شده 1 لیوان
مراحل تهیه و پخت کیک آلبالو

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع آرد و بیکینگ پودر را در یک ظرف مناسب باهم مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم.

2. در ادامه در یک ظرف دیگر شکر و کره را می ریزیم و با دور متوسط همزن به مدت 5 تا 6 دقیقه هم می زنیم تا حجم آن دو برابر شود و کرم رنگ و روشن شود.

3. حالا تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت تقریبا یک دقیقه هم می زنیم. وانیل را هم همراه تخم مرغ آخر اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا مواد مان به خوبی مخلوط و یکدست شود.

4. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد ماست را اضافه می کنیم و بعد از هم زدن دوباره، آرد را در سه مرحله به آرامی اضافه می کنیم و این بار به جای همزن با لیسک به روش دورانی یا همان فولد کردن مخلوط می کنیم.

5. در این مرحله قالب مان را چرب و کاغذ روغنی می اندازیم و نیمی از مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد نیمی از آلبالو ها را روی مایه کیک می چنیم و بعد باقی مانده مایه کیک را اضافه می کنیم و دوباره آلبالو باقی مانده را روی مایک کیک می چنیم و شکل مورد نظر خود تزیین می کنیم.

6. حالا قالب کیک را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 قرار می دهیم تا بپزد. برای اطمینان از پخت کیک می توانید خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو ببرید، اگر تمیز بیرون آمد کیک آلبالو شما به طور کامل پخته شده است. (برای گرم شدن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

7. بعد از اینکه کیک آلبالویی مان به طور کامل پخت، آن را از فر خارج می کنیم و پس از کمی خنک شدن، آن را در سینی برمی گردانیم و بعد از خنک شدن کامل آن را به عنوان یک عصرانه عالی در کنار چایی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک آلبالویی خوشمزه لذت ببرید.
نکات پخت کیک آلبالو
کیک با شربت آلبالو

در صورت تمایل می توانید به جای یک لیوان ماست از یک لیوان آب آلبالو برای پخت این کیک استفاده کنید تا رنگ کیک شما هم به رنگ آلبالو باشد.


سایت جالب و شگفت انگیر آلبالو ,کنیم ,خوشمزه ,آلبالویی ,تهیه ,مواد ,باقی مانده ,مواد لازم ,درست کردن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کالای ارزان خان طلا دات کام هیچ خیلی بزرگ اجناس فوق العاده تدریس خصوصی مکالمه، آیلتس، تافل DJ Roham برق یار مجله خبری نشر نیو دانلود کارتون و انیمیشن های قدیمی