کلاف مبل یکی از مهمترین اجزای مبلمان است. همان چیزی که شما باید بیشترین توجهتان هنگام مبل به آن باشد
هر چه استحکام و متریال کلاف بهتر باشد، مبل شما دوام بیشتری خواهد داشت و سالهای بیشتری میتواند مهمان خانه شما باشد.
شاید در ابتدای مبل، همیشه نگران هزینه ها و بودجه خود باشید ولی ن یک مبل محکم حکم یک سرمایه گذاری بلند مدت دارد و شما را از هزینه های دیگری در آینده رها میکند.


کلاف مبل حکم اسکلت بندی مبلمان را دارد که تمام قطعات مانند فوم، اسفنج، پارچه، متقال بر روی آن قرار میگیرد تا مبل را شکل دهد.
یکی از مهمترین موارد توجه به جنس چوب به کار رفته در کلاف مبل است. هرچه استحکام چوب بیشتر باشد قطعا کلاف مبل بهتر و بادوام تر خواهد بود. جنس چوب معمولی که در مبل های استیل استفاده می شود چوب گردو ، چوب راش یا چوب روس است. این چوب در گرجستان و ایران تولید می شود. چوب گردو استحکام بیشتری دارد و سبک تر است اما چوب راش طرح پذیری بیشتری دارد و در تراش ها بهتر خواهد بود
چوب گردو سخت و در مقابل فشار بسیار جان سخت تر است و چوب راش نرم و بافت منعطف تری دارد. علت استفاده از چوب راش هم همین است که بافت یکدست تری در مبل هنگام برش و تراش ایجاد می شود

اگر کلاف مبل به صورت یکدست از یک نوع چوب باشد باشد می تواند مقاومت یکسانی در تمام قسمت های مبل داشته باشد . برخی از تولید کنندگان روی کار را چوب راش یا گردو استفاده می کنند و درون کار را از چوب بی کیفیت. این بحثی است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرید. وقتی استحکام دو قسمت متفاوت باشد ممکن است باعث شکستگی ، صدای غژ غژ در آینده هنگام نشستن روی مبل ایجاد کند.

سعی کنید مبلمان هایی را اری کنید که قطعات کلاف آن جدا می شوند؛ چون اگر قسمتی از آن خراب شد می توانید آن را جدا و تعویض کنید.
در هنگام بهترین حالت این است که قبل از اینکه پارچه روی مبل کشیده شود کلاف را از نزدیک ببینید.اما اگر این امکان وجود ندارد و مبلی را از نمایشگاه میکنید دیگر امکان دیدن قسمت های داخلی کلاف وجود ندارد.
در این حالت می توانید مبل خود را کاملا برگردانید و به کلاف کف آن نگاه کنید، در کف کار می توانید کلاف دوبل، اتصالات و قطعات به کار رفته در داخل را مشاهده کنید.
یکی دیگر از موراد بلند کردن مبل است. مبل را با یک  دست بلند کنید اگر صدای غژغژ ندهد و به صورت یکپارچه اززمین جدا شود همه چیز روبراه است.اما اگر لق بزند یا صدا بدهد یا بسیار سنگین باشد باید آن گزینه را حذف کنید.

مشاهده ادامه مطلب : کلیک کنید

 

 


تفریحات سالم کلاف ,گردو ,استحکام ,بیشتری ,هنگام ,مبلمان ,وجود ندارد ,بیشتری دارد ,هنگام ,اجزای مبلمان ,مهمترین اجزای ,مهمترین اجزای مبلمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

iranianedalat علی‌الله سلیمی | نویسنده و روزنامه‌نگار Best Music سل ویک قطعات و تجهیزات مورد نیاز بالابر اسانسوری satiin