در حال حاضر مدت زمان انجام خدمت سربازی برای مناطق غیرنظامی 21 ماه ،‌مناطق عملیاتی  و درگیر با شرایط سخت 18 ماه خواهد بود و چنانچه فردی امریه سربازی بگیرد مدت زمان انجام خدمت سربازی اش 24 ماه خواهد بود و مدت خدمت سربازی در سال 97 به همین شکل می باشد. احتمال می رود با توجه به شرایط تغییراتی در این خصوص صورت گیرد.

اعزام به خدمت سربازی چه برای افرادی که امریه دارند و چه دیگر افراد شرایط یکسانی دارد و تاریخ اعزام به خدمت با مدرک لیسانس برای هر دو گروه یکسان می باشد. تنها مدت زمان خدمت آنان تغییر خواهد کرد.

تاریخ اعزام به خدمت با مدرک لیسانس بر این اساس خواهد بود که اگر مشولین لیسانس یا فوق لیسانس یا دکتری باشند تاریخ اعزام به خدمت با مدرک لیسانس اول ماه های زوج خواهد بود مثلا اول اردیبهشت ،‌یا اول تیر یا اول شهریور و …  می باشند. و اگر فوق دیپلم،‌ دیپلم یا زیر دیپلم باشند 19 هرماه خواهد بود. بر همین اساس نیز ماه های اعزام به خدمت سپاه نیز به همین شکل می باشد.

تاریخ اعزام به خدمت و شرایط آن به چه صورتی است؟
مدت زمان خدمت سربازی برای افراد لیسانس بر اين اساس  است که سازمان نظام وظیفه ، خدمت وظيفه عمومي را سي سال قرار داده است. و مراحل آن براي کليه مشمولان به شرح ذيل است:
الف – مدت دوره ضرورت دو سال و در صورتيکه مشمولان مازاد بر نياز باشند در صورت تصويب فرمانده معظم کل قوا مي تواند اين مدت را تا هجده ماه تقليل دهد.
ب – دوره احتياط هشت سال.  ج – دوره ذخيره اول ده سال.   د – دوره ذخيره دوم ده سال.

تاريخ شروع و پاياني خدمت در مراحل احتياط و ذخيره از تاريخ پايان خدمت ضرورت محاسبه مي گردد و در هر حال تاريخ خاتمه آن سن پنجاه سالگي نخواهد کرد. بر اساس تبصره  اين قانون در مواقع ضرورت و بسيج همگاني ممکن است افراد مشمول اين قانون تا سن شصت سالگي نيز احضار شوند.

تاریخ اعزام و سن اعزام به خدمت مشمولان
هر فردی ذکوری که در فروردين ماه سالي که طي آن وارد سن نوزده سالگي مي شوند قر ار بگبرد باید وضعیت مشمولیت خودش را مشخص کند. بر اين اساس  سال احضارهر فرد ذکور ایرانی همان سال تولد 18 سالگی اش می باشد. به عنوان مثال کسي که متولد سال 1367 است ، سال اعزامش 1385  مي باشد. بنابراین اشخاصی که برای انجام خدمت دوره ضرورت بلامانع تشخيص داده شوند در طي سالي که به سن نوزده سال تمام مي رسند به خدمت دوره ضرورت اعزام خواهند شد. در تعيين سن مشموليت براي احضار و اعزام روز يا ماه تولد تاثيري نخواهد داشت. و کليه افراد مذکور متولد در يک سال شمسي (از اول فروردين ماه تا پايان اسفند ماه) متولد همان سال تلقي شده و از لحاظ مشوليت در يک طبقه قرار خواهند گرفت. برای اطلاع از تاریخ اعزام به خدمت با مدرک لیسانس می توانید با مشاوران ایران تحصیل در تماس باشید.


دبیرستانی ها خدمت ,اعزام ,لیسانس ,سربازی ,تاریخ ,دوره ,خدمت سربازی ,تاریخ اعزام ,انجام خدمت ,مدرک لیسانس ,دوره ضرورت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

allpress پایگاه خبری مراغه دارکوب سایت قطب تفریحی سرگرمی گشنیز | وبسایت آموزشی و تفریحی نادی موزیک | دانلود اهنگ | دانلود فیلم | دانلود سریال