دریافت فایل

 فایل جامع پاورپوینت اندیشه اسلامی 2 ویراست دوم 43 اسلاید

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر جامع ترین فایل پاورپوینت اندیشه اسلامی 2 ویراست دوم علی غفارزاده و حسین عزیزی است. این فایل در غالب فرمت ppt و شامل 43 اسلاید زیبا سودمند و مفید و قابل ویرایش تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از گاه سایت اری و دانلود نمایید.

1- متن درس و بحث از کتاب اندیشه اسلامی (2) - ویراست دوم – نوشته: علی غفارزاده و حسین عزیزی

معنا و مفهوم پیامبر :

پیامبر ، بشــــــری1 است که برای هـــــــدایـت2 انسان ها بـــــرانــــــگیخته3 شده تامعـــــــارفی را بـــــدون واســـــطۀ انســـــانــی4 دیگر ، از مبـــــــدأ الـــــــــهی5دریافت و ابلاغ کند.

در این تعریف چندین قید وجود دارد :

1- پیامبر بشر است.

 2- پیامبران برای هدایت انسان ها آمده اند.

3- پیامبران از سوی خداوند برای انجام مأموریتی در میان خلق برانگیخته و در برابر این مأموریت احســاس مسئــولیت می کنند.

4- میراث پیامبران ، مجموعۀ معارف نظری و عملی خاصی است که بینشی نو و روشی دیگر در زندگی انسانها ایجاد کرده است. کانون اصلی این معارف ، کتاب های آسمانی است که از عالم الوهیت نشئت گرفته است. بخشی از این به گونه ای هست که بشر نمی تواند با عقل خویش به آنها دست یابد.

5- یکی از وظایف مهم پیامبران ، دریافت پیام الهی است.

بر این اساس ، پیامبران شخصیت های برگزیده ای هستند که خداوند آنها را فرستاده تا به اصلاح خود و مردم بپردازند.

معنا و مفهوم وحی :

یکی از وظایف اساسی پیامبران ، دریافت پیام الهی است که از آن به وحی تعبیر می گردد.

سخن راندن دربارۀ ماهیت و چیستی و حقیقت وحی ، بسی دشوار است و حقیقت وحی دست یافتنی نیست ، زیرا پدیدۀ وحی یک پدیدۀ طبیعی قابل شناخت با ابزارهای متعارف عمومی وعلمی نیست؛ بلکه ارتباطی است خارق العاده میان خدای متعال و برخی ازانسان های برگزیده که جز خود آنها کسی که به آن مرحله وموقعیت نرسیده باشد ، نمی تواند از راز و رمز آن آگاهی بیابد و دربارۀ ماهیت آن داوری کند. ناگفته نماند که معنا ومفهوم وحی قابل فهم وبه اندازۀ گسترۀ عقل،فهم وادراک می توان دربارۀ آن کاوش واندیشه کرد.

آب دریــــا را اگــــر نتــــوان کشیــــد       هــــم بقــــدر تشنــگی بایـــد چشیـــد


بلاگی برای یو فایل فایل ,اسلامی ,پیامبران ,اندیشه ,ویراست ,پیامبر ,اندیشه اسلامی ,پاورپوینت اندیشه ,دربارۀ ماهیت ,پیام الهی ,حسین عزیزی ,پاورپوینت اندیشه اسلامی , منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی مخزن استیل پرسش مهر 19 دانلود آهنگ جدید پروتون sRainboShop Teaganddf7 House