انگشت چکشی پا یا همان hammer toe تغییر فرم در پا است که منجر به تغییر جهت انگشتان پا و یا خم شدن آن ها به سمت پایین به جای بالا می شود.این مشکل تغییر فرم، می تواند بر روی هر کدام از انگشت های پای شما اثر بگذارد. این مشکل معمولا انگشت دوم یا سوم را تحت تاثیر قرار داده و از فرم اصلی خارج می کند.

با این که ممکن است مشکل انگشت چکشی در زمان تولد شکل بگیرد، معمولا به خاطر مواردی نظیر آرتروز و یا پوشیدن کفش های نامناسب نظیر کفش های تنگ و یا پاشنه دار رخ می دهد. خوشبختانه در بیشتر موارد و افراد، مشکل انگشت چکشی قابل درمان است.

علت جمع شدن انگشتان پا

انگشت پای شما شامل سه استخوان، بند انگشت و دو مفصل می شود که  مشکل انگشت چکشی پا زمانی رخ می دهد که مفصل میانی به سمت پایین خم شود. علل مختلف و رایجی می توانند منجر به بروز چنین اتفاقی در پای شما شوند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک آسیب جدی و تصادفی به انگشت پا

آرتروز

قوس پای بلند و غیر نرمال

پوشیدن کفش هایی که به خوبی اندازه و قالب پا نیستند.

سفتی تاندون های خم کننده ی انگشتان به دلایل مختلف

فشار ایجاد شده توسط یک قوز شست پا (هالوکس والگوس)، که زمانی رخ می دهد که انگشت بزرگ پای شما به سمت خارج و انگشت دوم خم می شود.

آسیب رسیدن به ستون فقرات و یا اعصاب محیطی بدن می تواند منجر به این شود که تمامی انگشتان پای شما به سمت پایین خم شوند.

عوامل خطرزا در ایجاد انگشتان چکشی

برخی از فاکتور های خاص و خطرساز وجود دارند که وجود آن ها می تواند احتمال ایجاد انگشت چکشی در افراد را افزایش دهد. از جمله این فاکتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سابقه خانوادگی مشکل انگشت چکشی پا

پوشیدن کفش های به شدت تنگ و یا دارای پنجه تنگ برای انگشتان پا

پوشیدن کفش هایی که بسیار کوچک هستند می تواند منجر به این شود که مفصل های پا و ناحیه انگشتان در یک حالت غیر طبیعی و فشرده قرار گیرند. در طول زمان، پوشیدن کفش هایی که مناسب نیستند و در فرم استاندارد ساخته نشده اند می تواند ریسک بروز مشکلاتی از قبیل موارد زیر را در شما بالا ببرد:

انگشت چکشی پا

تاول و زخم ها

قوز شست پا

میخچه (Corns)

 

دکتر غلامرضا نادری

متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران


Roza-afshar انگشت ,چکشی ,انگشتان ,مشکل ,تواند ,موارد ,انگشت چکشی ,مشکل انگشت ,تواند منجر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده سئو کویک مجازی سازی و رایانش ابری Klogy وب سایت چاپی پلات لمینت پایگاه اطلاع رسانی بخشداری سوری کارگاه شاهنامه خوانی آنلاین