✅درمان خیال پردازی هنگام مطالعه

 

1⃣مکان مطالعه را یک مکان ثابت درمنزل درنظر بگیرید و آن را تغییر ندهید. هر دانش آموز به یک مکان با تقریباً یک متر مربع مساحت نیاز دارد. برخی میز مطالعه دارند و برخی روی زمین درس می خوانند (البته هرگز مکان مطالعه را روی تخت خواب قرار ندهید)، دوستان میتوانند از مشاوره کنکور ریاضی استفاده کنند.

 

2⃣صحبت طولانی با افراد خانواده، مکالمات تلفنی، غذا خوردن، تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی و … در این مکان اشتباه است.

 

3⃣هرگاه هنگام مطالعه متوجه شدید در افکار خود غوطه ور شده اید، یک کار ساده انجام دهید: از جای خود برخیزید و به مکان دیگری بروید (حتی شده دو متر دور تر از مکان مطالعه) و در آن جا افکار خود را تعقیب کنید.

 

 

4⃣از مکان مطالعه فقط برای مطالعه استفاده کنید. خوردن کمی آجیل (به جز تخمه) یا میوه، در هنگام بین استراحت دو واحد  مطالعه در این مکان اشکالی ندارد، ولی انجام هرکار دیگری در این مکان، که بیش از سه دقیقه متوالی زمان بر باشد، غلط است.روی میز مطالعه هیچ کاری انجام نشه 

اگر این کار را حدود دو ماه انجام دهید، نسبت به مطالعه در آن مکان، شرطی می شوید و خواهید دید که وقتی در مکان مطالعه ی خود قرار می گیرید، چاره ای جز مطالعه ندارید و حتی دیگر خیال پردازی را نیز در این مکان انجام نمی دهید.

 

4⃣خواندن همراه با زمزمه کردن مطلب درسی یا نوشتن مطلب روی کاغذ هم می تواند از رفتن شما به سوی خیال پردازی جلوگیری کند. سعی کنید همزمان با مطالعه یادداشت برداری ( مطالعه فعال) کنید.

 

5⃣درس خواندن همراه با دوستی که درس خوان و در مطالعه جدی باشد نیز مؤثر است؛ اما شرطی شدن نسبت به مکان مطالعه یکی از مؤثرترین راهکارهاست.

 

دوستان توجه کنند در صورتی که در رشته علوم انسانی در حال تحصیل هستید و نیاز به مشاوره در خصوص کنکور سرارسی دارید از مشاوره کنکور انسانی استفاده کنید و روی آن کلیک کنید.

 


مشاوره کنکور ریاضی مطالعه ,مکان ,انجام ,کنکور ,هنگام ,خیال ,مکان مطالعه ,خیال پردازی ,هنگام مطالعه ,استفاده کنید ,کنکور ریاضی ,پردازی هنگام مطالعه ,خیال پردازی هنگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

برند فاکس سی سی مرکزی برای دانلود همه چیز خدماتی بیگ گو فروشگاه CSoft اموزش دیجیتال مارکتینگ گلچین مطالب