طرز تهیه هویج پلو

هویج پلو، طرز تهیه و پخت هویج پلو خوشمزه و مجلسی با مرغ و کشمش در خانه به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر، havij polo دستور پخت هویج پلو با مرغ و زرشک و کشمش در منزل

هویج پلو که نام دیگر آن شیرین پلو نام دارد و اصالت آن به شهر شیراز بر می گردد، یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که به خاطر عطر و طعم فوق العاده ای که دارد بسیار مشهور و پر طرفدار می باشد. هویج پلو را با توجه به سلیقه های مختلف به 4 روش مختلف طبخ می کنند. برای مثال: هویج پلو با گوشت تکه ای، هیج پلو با گوشت چرخ کرده، هیج پلو با مرغ، هویج پلو بدون گوشت.

به هر حال اگر با طرز تهیه هویج پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه هویج پلو با مرغ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید در منزل این هویج پلوی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

مواد لازم هویج پلو با مرغ
برنج 3 پیمانه
سینه مرغ 1 عدد
هویج 2 عدد
پیاز 1 عدد
زعفران دم کرده به میزان لازم
نمک و زردچوبه به میزان لازم
زرشک و کشمش به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت هویچ پلو با مرغ

1. برای شروع پخت، ابتدا برنج را می شوییم و در یک ظرف مناسب با مقداری آب ولرم خیس می کنیم. سپس در یک قابلمه سینه مرغ را کمی تفت می دهیم، بعد پیاز را بعد از پوست کندن از وسط قاچ می کنیم و همراه با نمک، زردچوبه و زعفران دم کرده به مرغ اضافه می کنیم و کمی هم آب می ریزیم و صبر می کنیم تا مرغ بپزد.

2. وقتی مرغ پخت، آن را از قابلمه برمی داریم و ریش ریش می کنیم. (سعی کنید کمی آب مرغ در قابلمه مرغ باقی بماند) بعد هویج را پوست می گیریم و با رنده خلالی می کنیم.

3. هویج خلال شده را با روغن در تابه تفت می دهیم و مقداری کمی از آب مرغ را در تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا هویج ها بپزد. اگر آب مرغ دوست ندارید، می توانید آب بریزید، ولی با آب مرغ خوشمزه تر می شود. در این مرحله شکر را هم اضافه می کنیم تا هویج ها شیرین شود. بعد ازاینکه آب هویج کشیده شد، مرغ ریش ریش شده و هویج را با هم مخلوط می کنیم.

4. حالا برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و آبکش می کنیم. بعد از آبکشی برنج، کف قابلمه را ته دیگ نان یا سیب زمینی می چینیم و سپس برنج و مخلوط مرغ و هویج را به صورت لایه لایه در قابلمه می ریزیم. کمی از مواد مرغ را برای تزیین روی برنج نگه می داریم. (طرز تهیه برنج آبکش را اینجا ببینید)

5. قابلمه پلو را روی حرارت ملایم می گذاریم و حدود 30 الی 40 دقیقه صبر می کنیم تا پلو دم بکشد. وقتی پلو دم کشید، آن را در دیس می کشیم و روی برنج را با بقیه مواد مرغ و هویج، زرشک و کشمش تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این هویج پلوی خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نکات پخت هویچ پلو با مرغ

هویج پلو با مرغ را می توانید با گوشت قرمز هم درست کنید. هم چنین به جای سینه مرغ از ران مرغ هم می توانید استفاده کنید.

اگر غذای شیرین دوست ندارید می توانید شکر را حذف کنید.


سایت جالب و شگفت انگیر هویج ,کنیم ,قابلمه ,برنج ,تهیه ,ریزیم ,تهیه هویج ,میزان لازم ,درست کنید ,هویج پلوی ,مواد لازم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هیأت ژیمناستیک شهرستان کاشان pezeshki deduction آی تو نیوز SGP درب های امنیتی تخفیف ویژه فقط برای امروز دانلود آهنگ لري - AhangLori.ir دانلود رایگان مقاله