طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

خورشت قورمه سبزی، طرز تهیه خورش قورمه سبزی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله برای 5 نفر، دستور پخت قورمه سبزی جا افتاده در منزل دستور پخت خورش قورمه سبزی مجلسی خوشرنگ با گوشت

خورشت قورمه سبزی از معروف ترین خورش های خوشمزه و مجلسی کشور ما است که بسیار پرطرفدار است. خورشت قورمه سبزی جزو آن دسته از خورش هایی می باشد که اگر خوب طبخ شود و به خوبی جا بیفتد عطر و طعم فوق العاده ای دارد.

اصولاً قورمه سبزی را با گوشت قرمز درست می کنند اما در این میان برخی افراد هم هستند که آن را با گوشت مرغ درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن خورشت قورمه سبزی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه خورشت قورمه سبزی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این خورشت خوشمزه ومجلسی را درست کنید.

مواد لازم خورشت قورمه سبزی 4 نفر
گوشت خورشتی 250 گرم
سبزی قورمه سبزی 1 کیلو
لوبیا قرمز 1 پیمانه
پیاز 1 عدد
روغن به میزان لازم
نمک زردچوبه فلفل سیاه به مقدار لازم
لیمو عمانی  4 عدد
مراحل پخت خورشت قورمه سبزی

1. قبل از پخت خورشت، ابتدا لوبیا را پا ک می کنیم و حدود 2 ساعت با آب خیس می کنیم تا هم نفخ لوبیا از بین برود و هم به راحتی پخته شود.

2. سبزی مخصوص قورمه سبزی را پاک می کنیم و خیلی ریز خرد می کنیم و بعد از خرد کردن خوب با آب می شوییم و آبکشی می کنیم تا سبزی ها خشک شود. سبزی قورمه سبزی شامل تره، جعفری، شنبلیله و کمی برگ اسفناج می باشد.

3. حالا برای شروع، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه مناسب با مقداری روغن تفت می دهیم، بعد از چند دقیقه تفت دادن مقداری نمک و زردچوبه اضافه می کنیم تا پیازها خوش رنگ و طلایی شود .

4. سپس سبزی خرد شده را در یک تابه با کمی روغن تفت می دهیم تا آب سبزی کشیده شود و بعد از چند دقیقه تفت دادن، سبزی راهم به قابلمه پیاز اضافه می کنیم و همراه با پیاز تفت می دهیم تا سبزی ها به طور کامل سرخ شود.توجه داشته باشید که اگر از سبزی فریز شده استفاده می کنید کمی صبر کنید تا یخ سبزی باز شود و سپس با پیاز تفت دهید.

5. بعد از اینکه سبزی به خوبی سرخ شد، گوشت خرد شده به صورت قورمه ای را هم به قابلمه اضافه می کنیم و کمی با پیاز و سبزی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. (تفت دادن گوشت با پیاز و سبزی باعث طعم دار شدن گوشت می شود)

6. در ادامه بعد از تفت دادن گوشت، لوبیای خیس شده را آبکشی می کنیم و در قابلمه خورشت می ریزیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا همه مواد خورشت با هم مخلوط شود. سپس مقداری آب به خورشت اضافه می کنیم و صبر می کنیم بجوشد، جوش که آمد حرارت را کم می کنیم تا خورشت با حرارت متوسط بپزد.

7. وقتی که گوشت نیم پز شد و خورشت تقریبا جا افتاد، مقداری نمک و لیمو عمانی را اضافه می کنیم . می توانید لیمو عمانی ها را چند دقیقه قبل در ظرف آب گرم خیس کنید تا هم نرم شود وهم تلخی لیموها از بین برود.

8. در آخر کمی فلفل سیاه و زعفران دم کرده اضافه می کنیم تا خورشت خوش رنگ و خوش طعم تر شود. درب قابلمه را می گذاریم تا خورشت کامل بپزد و خوب جا بیفتد.

9. در پایان بعد از اینکه خورشت آماده شد، آن را در در ظرف مناسب می کشیم و همراه با برنج آبکش یا برنج کته سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورش قورمه سبزی خوشمزه لذت ببرید.

نکات مهم در طبخ خورشت قورمه سبزی مجلسی

بهتر است برای خورشت قورمه سبزی از سبزی تازه استفاده کنید و سبزی را خیلی ریز خرد کنید، چون در این صورت خورشت بهتر جا می افتد و خوشمزه تر می شود. اگر سبزی تازه در دسترس نباشد، می توان از سبزی خشک هم استفاده کرد.

مقدار سبزی های مختلف در قورمه سبزی بستگی به ذائقه خانواده دارد. مثلا اگر تره زیاد باشد طعم خورشت تند می شود. اسفناج زیاد باشد، خورشت طعم اسفناج می دهد. شنبلیله هم زیاد باشد، خورشت تلخ می شود.

به جای لوبیا قرمز از لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا چیتی هم می توان استفاده کرد.


سایت جالب و شگفت انگیر سبزی ,خورشت ,قورمه ,کنیم ,گوشت ,پیاز ,قورمه سبزی ,خورشت قورمه ,لیمو عمانی ,تهیه خورشت ,سبزی تازه ,تهیه خورشت قورمه ,زیاد باشد، خورشت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

citikala Stranger In a Strange Land FIRE SPEED شرکت صنایع تولیدی و خدماتی بهینه ساز جاذبه های گردشگری | تور داخلی جدیدترین ترفند های دنیای اینترنت تیم همکلاس پیک نایس - pic-nice