در صورتی که تبدیل سهام در اساسنامه شرکت سهامی پیش بینی شده و یا به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسیده باشد، امکان تبدیل سهام بی نام به بانام و برعکس امکان پذیر خواهد بود.

تبدیل سهام بی نام به سهام بانام

برای این منظور، آگهی مربوط به تبدیل سهام در رومه کثیرالانتشار برای سه نوبت که بین هر نوبت آن می بایست 5 روز فاصله باشد، چاپ می گردد. به صاحبان سهام تا 6 ماه از تاریخ منتشر شدن نخستین آگهی زمان داده می شود تا به مرکز شرکت مراجعه نمایند و اقدام به تبدیل سهام خود کنند. همچنین صراحتا اعلام می شود که در صورت به پایان رسیدن فرصت مذکور کلیه سهام بی نام شرکت باطل خواهد شد.

تبدیل سهام بانام به سهام بی نام

در این حالت، تنها یک نوبت در رومه کثیرالانتشار آگهی مربوط به تبدیل سهام بانام به بی نام منتشر می گردد. به صاحبان سهام بانام حداقل دو ماه فرصت داده می شود که برای تبدیل سهام بانام خود به سهام بی نام به مرکز شرکت مراجمه نمایند. پس از طی شدن فرصت ذکر شده، به میزان سهامی که تبدیل نشده، سهام بی نام صادر گردیده و در مرکز شرکت نگهداری می شود. لازم به ذکر است هر زمان صاحبان سهام بانام به شرکت مراجعه نمایند می توانند سهام بانام خود را باطل کرده و سهام بی نام دریافت نمایند.

بعد از تبدیل سهام یا بعد از پایان هرکدام از مهلت های یاد شده، شرکت سهامی می بایست به مرجع ثبت شرکت به شکل کتبی اطلاع رسانی نماید تا این موضوع ثبت شده و برای اطلاع عموم آگهی گردد. آن دسته از دارندگان سهام نیز که اقدام به تبدیل و تعویض سهام خود نکرده اند، حق رای و حضور در مجامع عمومی مربوط به صاحبان سهام را از دست می دهند.


legal institute سهام ,بانام ,شرکت ,نمایند ,آگهی ,صاحبان ,تبدیل سهام ,سهام بانام ,صاحبان سهام ,مرکز شرکت ,شرکت مراجعه ,شرکت مراجعه نمایند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

bia2rap | بیا تو رپ | بزرگ ترین سایت رپ | جدید ترین فول آلبوم های خوانندگان ایرانی زاگرس چت ، چت زاگرس فلش بیتکو | FalshBitco اطلاعات عمومی حاشیه نشینان هدف در فوتبال ایران گروه آموزشی مها asrelevator مشاوره کنترل وضعیت پمپ ها و مخازن آتش نشانی گرمایش برودت پارس .