آمپلی فایر از تجهیزاتی است که بمنظور تقویت کردن صدا مورد استفاده قرار میگیرد و قادر است تا قدرت صدای خروجی سیستم های صوتی را تا حد زیادی افزایش دهد. آمپلی فایر در برخی از دستگاه های پخش بصورت تو کار تعبیه شده است. آمپلی فایرهایی که برای تقویت صدای دستگاه پخش خودور طراحی میشوند از معروفترین نوع آمپلی فایر هستند و بیشتر افرادی که علاقمند به پخش موزیک با صدای با کیفیت و قدرتمند در داخل خودروی خود هستند از این نوع آمپلی فایر بهمراه بلند گو استفاده میکنند. تفاوت قدرت صدای خروجی بلندگوها را  قبل و بعد از نصب آمپلی فایر بخوبی احساس خواهید کرد.

در استفاده و نصب آمپلی فایر باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید یک خروجی مناسب و استاندرد دریافت کنید. بیشتر مردم و همچنین افرادی که در زمینه سیستم صوتی خودرو فعالیت میکنند معمولا سیستم متشکل از یک ساب ووفر به همراه دو باند را مد نظر قرار میدهند. برای این نوع سیستم صوتی بهتر است تا از دو آمپلی فایر جداگانه برای دو بلندگو و همچنین ساب ووفر استفاده شود که البته این کار دو دلیل دارد. دلیل اول امکان تفکیک کردن تنظیمات باند از آمپلی فایر میباشد. در این حالت میتوانید تنظمیمات آمپلی فایر ساب ووفر و همچنین باند ها را به صورت جداگانه انجام دهید. اما این کار چه فایده ای دارد؟ تنظیم جداگانه آمپلی فایر ساب ووفر و همچنین بلندگوها میتواند باعث شود تا کیفیت صدای به مراتب مطلوب تر و با کیفیت تری دریافت کنید. دومین دلیل برای استفاده از دو آمپلی فایر این است که اگر در هر صورت یکی از آمپلی فایرها از کار افتاد کل سیستم صوتی اتومبیل شما از کار نخواهد افتاد. در صورت بروز این مشکل تنها امکان دارد تا بخشی از سیستم صوتی غیر فعال شود و تمام بلندگوها از کار نخواهند افتاد.

برای آمپلی فایر باید توان خروجی آن را به دقت مد نظر قرار دهید زیرا توان خروجی باید کاملا متناسب با توان خروجی بلندگوها و ساب ووفر باشد. بهتر است انتخاب آمپلی فایر متناسب با بلندگوها را به افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند بسپارید. هر چه تناسب میان توان خروجی یا همان وات آمپلی فایر با بلندگوها بیشتر باشد در نتیجه بازدهی مناسبتری را دریافت خواهید کرد.

از نکات بسیار مهم دیگری که برای آمپلی فایر باید لحاظ کنید گین آن میباشد. برخی تصور میکنند که گین همان تنظیم ولوم برای آمپلی فایر است بلکه این طور نیست و گین مقدار ولتاژ وارد شده به آمپلی فایر میباشد که این ولتاژ باید هماهنگ باشد تا صدای با کیفیت و خوبی را بگیرید. تنظیم گین به این آسانی نیست و باید توجه داشته باشید که این کار را به افراد متخصص و با تجربه بسپارید. عدم توجه به این موضوع میتواند آسیب زیادی را به سیستم صوتی و بلندگوهای خودرو شما وارد کند.

آمپلی فایر باید از برندهای خوب و با کیفیت باشد زیرا  حتی اگر تنظیمات به درستی اعمال شود باز هم صدای خوبی از سیستم صوتی دریافت نکنید. همانطور که پیشتر نیز گفته شد انتخاب آمپلی فایر مناسب را به افراد متخصص و با تجربه واگذار کنید تا با مشکلاتی که ممکن است بوجود آید مواجه نشوید. گاه نیک سیستم می تواند راهنمایی های بیشتری را به شما ارائه نماید.


مقالات طراحی سایت آمپلی ,فایر ,سیستم ,خروجی ,صوتی ,صدای ,آمپلی فایر ,سیستم صوتی ,توان خروجی ,فایر باید ,فایر میباشد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه ابزار یراق مدرن . . ثبت شرکت - ثبت شرکت خاص-ثبت شرکت مسئولیت محدود اینجا همه چی هست