پدر نقش آگاهی دهنده و مسئولیت تربیت فرهنگی فرزندان را در درون نهاد خانواده داراست و پدر در ذهن فرزندان یک فرد آگاه به تمام امور می باشد و به همین خاطر در حل مشکلات و یا پاسخ سوالات از او راهنمایی می گیرند و این تصوری که فرزند از پدر دارد یک تصور فراتر از واقعیت است این نقش پدر در خانواده او را در موقعیتی مناسب قرار می دهد.

پدر به عنوان یک رهبر و هدایتگر خانواده است که در چارچوبی خاص از ارزش های خانوادگی آن ها را رهبری می کند کودک از طریق پدر فرهنگ، کمال و ویژگی های اخلاقی را می آموزد از نظر بسیاری از اندیشمندان فرهنگ باید از طریق نهاد خانواده و توسط پدر به فرزندان منتقل شود و این تصور که انتقال فرهنگ وظیفه ی نهادهای اجتماعی و آموزشی است تصوری اشتباه می باشد.

نقش پدر در خانواده و الگوبرداری از آن:

 

کودک از افراد زیادی در زندگی الگوبرداری می کند اما پدر می تواند نقش مؤثر و مفیدتری را ایفا کند و در تمام سنین می تواند الگویی مناسب برای فرزند باشد و کودک بسیاری از رذایل و فضایل اخلاقی را از پدر الگوبرداری می کند.


راهنمای مشاوره ای در زمینه روانشناسی خانواده ,الگوبرداری ,کودک ,فرزندان ,نهاد خانواده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

یکم بیشتر بمون تیدا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. مرکز اطلاعات آهن نوین سونیک ایرانیک | Sonic Iranic Musics آموزش استخراج دوج کوین xar انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه ولیعصر رفسنجان